Skip to main content

Privacy Officer Hilvarenbeek en Goirle

Bijdragen aan de operationele implementatie van het privacy beleid bij de gemeente Hilvarenbeek en Goirle? De gemeente zoekt een Privacy Officer met enkele jaren werkervaring en een sterk analytisch vermogen voor 36 uur per week.

Functie omschrijving

De belangrijkste taken

  • Het bijdragen aan de operationele implementatie van het privacy beleid (in processen en systemen).
  • Het bijdragen aan het creëren van draagvlak voor het privacy beleid en stimuleren van privacy bewustzijn op alle niveaus.
  • Het inrichten, bijhouden en onderhouden van een verwerkingsregister en opstellen en beoordelen van verwerkersovereenkomsten.
  • Je helpt werkprocessen in te richten die nodig zijn om de eisen van de AVG uit te voeren (denk aan werkwijzen voor de melding van een datalek, recht op inzage gegevens, voorkomen van verstrekking van ongewenste persoonsgegevens en risico’s in kaart brengen door middel van een Privacy Impact Assessment (PIA)).
  • Je toetst vanuit geldende en toekomstige wet- en regelgeving het privacy beleid voor de drie gemeenten.
  • Je stimuleert actief het bewustzijn voor een integere omgang met gegevens en de consequenties van privacy wet- en regelgeving op de bedrijfsvoering.
  • Je rapporteert rechtstreeks aan de Functionaris Gegevensbescherming (FG).
  • Je zorgt voor een tijdige en correcte afhandeling van verzoeken van burgers en overige belanghebbenden, je coördineert de melding van datalekken en adviseert het management over eventueel te nemen maatregelen.
  • Je toetst de opzet en werking van genomen maatregelen ter bescherming van persoonsgegevens door het (laten) uitvoeren van DPIA’s in een privacy programma

Functie-eisen

Wat vragen we?

  • Jij bent een gesprekspartner op het gebied van privacy vraagstukken. Je brengt je adviezen met impact en weet de onafhankelijke rol van het privacy team te waarborgen;
  • Je beschikt over minimaal een passende afgeronde hbo-opleiding;
  • Je hebt enkele jaren werkervaring op het gebied van privacy, bij voorkeur in een gemeentelijke organisatie;
  • Je hebt kennis van ICT, AO/IC processen, informatiebeveiliging en auditing in relatie tot de vastlegging van (persoons)gegevens;
  • Je bent een proactieve collega die door samenwerking en het creëren van draagvlak in staat is om gezamenlijke resultaten te bereiken. Hierin zoek je de verbinding op tussen de samenwerkende gemeenten, afdelingen en teams en draag je verbetervoorstellen aan;
  • Je bent analytisch, kunt een probleem of vraagstuk vanuit verschillende invalshoeken bekijken en hierin goed hoofd- en bijzaken onderscheiden;
  • Je hebt politiek bestuurlijke sensitiviteit.

Salarismaximaal
€3805,- bruto per maand

Dienstverband
Tijdelijke aanstelling voor de duur van project / traject / werkzaamheden

Contractduur
2 jaar

Uren per week
maximaal 36 uur per week

Rijbewijzen
B

Salarisomschrijving

Binnen de gemeenten Goirle en Hilvarenbeek, maar ook in de samenwerking met Oisterwijk, krijg je de ruimte om jezelf te ontwikkelen en kun je rekenen op een afwisselende baan en goede arbeidsvoorwaarden. Er heerst een prettige en collegiale werksfeer en de verantwoordelijkheden worden laag in de organisaties gelegd. Het betreft een nieuwe functie die nog definitief gewaardeerd moet worden. Wij gaan voorlopig uit van schaal 9. Afhankelijk van opleiding en ervaring bieden we een salaris van maximaal € 3.805,– bruto per maand bij een 36-urige werkweek. Het salaris is exclusief de opbouw van 17,05% individueel keuzebudget (IKB).

Overige arbeidsvoorwaarden

Werken voor twee gemeenten

De privacy officer gaat werken voor de gemeenten Goirle en Hilvarenbeek. De gemeente Oisterwijk is ook een samenwerkingspartner en met de privacy officer van Oisterwijk wordt nauw samengewerkt.

Bijzonderheden

De sollicitatiegesprekken zijn gepland in week 2.

gemeente Hilvarenbeek en Goirle

Bijna 65.000 inwoners, elf dorpskernen, groen & landelijk, dynamisch & bruisend: de gemeenten Goirle, Hilvarenbeek en Oisterwijk hebben ieder hun eigen kleur en kracht, maar delen tegelijkertijd ook veel overeenkomsten. En dat is precies waarom deze drie gemeenten steeds vaker en intensiever samenwerken. Goirle, Hilvarenbeek en Oisterwijk versterken de kwaliteit van dienstverlening, brengen de kwetsbaarheid van de ambtelijke organisaties terug en verlagen daar waar mogelijk de (meer)kosten. We werken daarom samen aan enkele grote projecten. Daarnaast zoeken ze elkaar ook op voor diverse onderwerpen op uitvoeringsniveau.

Om keuzes voor de toekomst te kunnen maken, hebben de gemeenten hun visies vastgelegd in hun eigen Toekomstvisies en in de bestuurlijke visie op samenwerking gemeenten Goirle, Hilvarenbeek en Oisterwijk. Kiezen voor werken bij de gemeente Goirle, Hilvarenbeek of Oisterwijk betekent kiezen voor uitdagingen nu en in de toekomst.

De gemeenten Hilvarenbeek, Goirle en Oisterwijk vinden privacy een belangrijk onderdeel van het gemeentelijk beleid.Meer informatie over de organisatie

dienstverlening

Als privacy officer ga je deel uitmaken van het virtueel team privacy & informatiebeveiliging voor de gemeenten Hilvarenbeek, Oisterwijk en Goirle. Samen met de functionaris gegevensbescherming en de privacy officer van Oisterwijk ben je verantwoordelijk voor het verder ontwikkelen, implementeren en het onderhouden van het privacy beleid en de hieraan gerelateerde activiteiten binnen de drie gemeenten met betrekking tot de verwerking van persoonsgegevens. In het team vervul je als privacy officer een rol in de dagelijkse uitvoering, advisering en aansturing op het gebied van privacy en informatiebeveiliging en ben je voor de organisatie een gesprekspartner om privacy-taken gezamenlijk uit te voeren.

Verder lezen bij de bron
IB&P

Lees ons boek

Gemeenten. Bewustzijn. Privacy.

Het handboek voor informatiebewustzijn bij de lokale overheid.

Nieuwsbrief

Deze versturen we 3-4x per jaar.

Recente blogs

Wat is de rol van de Privacy Officer bij BCM?
Het is belangrijk dat de dienstverlening van de gemeente altijd doorgaat, ook in het geval van een incident of calamiteit. Dit noemen we bedrijfscontinuïteit. Nu is de vraag: wat is de rol van de Privacy Officer hierbij? Is dat alleen om de wet na te leven, of speel je ook een rol bij het draaiende houden van de dienstverlening in moeilijke tijden?
De rol van de proceseigenaar bij BCM
Net zoals elke organisatie, kan een gemeente te maken krijgen met incidenten die de continuïteit van de dienstverlening in gevaar kunnen brengen. BCM is daarom een term die je steeds vaker hoort binnen gemeenten. Vooral proceseigenaren spelen hierbij een belangrijke rol. Maar wat houdt BCM eigenlijk in en welke rol speelt de proceseigenaar hierbij?
Hoe kunnen functioneel beheerders en Privacy Officers elkaar ondersteunen?
De implementatie van de AVG of Wpg is niet uitsluitend de verantwoordelijkheid van de Privacy Officer. Het is een samenspel van diverse medewerkers uit verschillende vakgebieden, waaronder de functioneel beheerder. Hoe kunnen functioneel beheerders en Privacy Officers elkaar ondersteunen?

Meer recente berichten

Onduidelijke privacy instellingen Apple verwarren zelfs academici
Verder lezen
EC zint op soepelere soevereiniteitsregels cloudmarkt
Verder lezen
TNO lanceert open source tool voor geautomatiseerde cybersecurity
Verder lezen
Raadsleden verdeeld over inzet AI
Verder lezen
Hoe zit het bij Chinese auto s met privacy, spionage en garantie?
Verder lezen
ENSIA onmisbaar bij informatieveiligheid gemeenten
Verder lezen
Overheden mogen cyberdreigingen delen met bedrijven
Verder lezen
Antivirusbedrijf Avast gedagvaardigd wegens verkoop gebruikersdata van Nederlanders
Verder lezen
Wijkagent bespiedt stel met dure Volkswagen Tiguan: Waar doen ze het van?
Verder lezen
Gartner voorspelt de toekomst van de cybersecurity
Verder lezen