Skip to main content

FG Gemeente Zeist

De vijf gemeenten van de regio Zuidoost Utrecht adviseren zodat deze voldoen aan de eisen van wet- en regelgeving? Je kunt voor 36 uur per week aan de slag als Functionaris Gegevensbescherming.

Je wordt ingezet bij de vijf deelnemende gemeenten binnen de regio Zuidoost Utrecht. Je werkt bij de uitvoering van taken nauw samen met de andere functionaris die al voor de regio werkzaam is en de lokale Privacy Officers. Je bent multidisciplinair ingesteld en je adviseert de regiogemeenten zodat deze voldoen aan de eisen van wet- en regelgeving. Op lokaal niveau adviseer je op hoofdlijnen en op regionaal niveau faciliteer je de samenwerking. Tegelijkertijd heb je oog voor uitvoerbaarheid van de overheidstaken in samenhang met de eisen aan gegevensbescherming. Dat vergt kennis van de privacyregelgeving, in combinatie met ICT-kennis en organisatie-ervaring.

Functie-inhoud

Verantwoordelijkheden
Je werkt praktisch toe naar een hoger niveau van gegevensbescherming. De Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) is daarbij de norm.

Wat ga je doen?

  • Het adviserend ondersteunen bij / managen van
    –       bewustwording van gegevensbescherming en AVG,
    –       privacy impact analyses van verwerking van persoonsgegevens,
    –       opzet registers,
    –       procesverbeteringen
    –       oplossen vraagstukken en
    –       implementatie privacy beleid op lokaal niveau.
  • Het adviseren op (grote) regionale privacy thema’s
  • Het organiseren van voorlichting en trainingen binnen de gemeente over privacy gerelateerde onderwerpen
  • Het fungeren als aanspreekpunt voor inwoners en medewerkers over vraagstukken, klachten en/of incidenten op het gebied van omgang met persoonsgegevens en privacy in brede zin.

Functie-eisen

Wat verwachten we van jou?

Je kunt omgaan met verschillende belangen in samenwerking, ups-and-downs en coördinatie van de tactische roadmap. Je bent doelmatig en zakelijk. Je weet je toezichthoudende verantwoordelijkheid als FG en de verantwoordelijkheden van de gemeenten te scheiden. Je bent in staat om daarnaar te handelen. Je bent enthousiast, ervaren, planmatig, betrouwbaar en sensitief.

Wat heb je daarvoor nodig?

Je voldoet aan het volgende profiel:

  • Minimaal afgeronde HBO opleiding op het gebied van privacy, gemeentewetten of bedrijfs- en organisatiekunde.
  • Actuele kennis van de AVG/GDPR, control, informatiebeveiliging, incidentbeheer en aanverwante privacy wetgeving.
  • Minimaal 3 jaar ervaring met privacywetgeving, opgedaan bij de overheid of het bedrijfsleven.
  • Een zeer klantgerichte instelling en in staat zowel zelfstandig als in teamverband te opereren.
  • Sterke communicatieve en schriftelijke vaardigheden.
  • Organisatorische, advies- en regie vaardigheden.

Ons aanbod

Veel ruimte voor eigen initiatief en ontwikkeling in een dynamische werkomgeving met korte lijnen en een prettige werksfeer.

Voor deze functie geldt, afhankelijk van opleiding en ervaring, een salaris van maximaal € 4225,- (functieschaal 10) bruto per maand. Bij zeer ruime ervaring is plaatsing in de naasthogere schaal bespreekbaar. Naast salaris krijg je een Individueel Keuzebudget (IKB) dat je vrij kunt besteden aan de beschikbare doelen, passend bij jouw persoonlijke wensen. De bedragen gelden bij een 36-urige werkweek.

De werkgeverspositie wordt geborgd bij de gemeente De Bilt.

Verder lezen bij de bron
IB&P

Lees ons boek

Gemeenten. Bewustzijn. Privacy.

Het handboek voor informatiebewustzijn bij de lokale overheid.

Nieuwsbrief

Deze versturen we 3-4x per jaar.

Recente blogs

Wat is de rol van de Privacy Officer bij BCM?
Het is belangrijk dat de dienstverlening van de gemeente altijd doorgaat, ook in het geval van een incident of calamiteit. Dit noemen we bedrijfscontinuïteit. Nu is de vraag: wat is de rol van de Privacy Officer hierbij? Is dat alleen om de wet na te leven, of speel je ook een rol bij het draaiende houden van de dienstverlening in moeilijke tijden?
De rol van de proceseigenaar bij BCM
Net zoals elke organisatie, kan een gemeente te maken krijgen met incidenten die de continuïteit van de dienstverlening in gevaar kunnen brengen. BCM is daarom een term die je steeds vaker hoort binnen gemeenten. Vooral proceseigenaren spelen hierbij een belangrijke rol. Maar wat houdt BCM eigenlijk in en welke rol speelt de proceseigenaar hierbij?
Hoe kunnen functioneel beheerders en Privacy Officers elkaar ondersteunen?
De implementatie van de AVG of Wpg is niet uitsluitend de verantwoordelijkheid van de Privacy Officer. Het is een samenspel van diverse medewerkers uit verschillende vakgebieden, waaronder de functioneel beheerder. Hoe kunnen functioneel beheerders en Privacy Officers elkaar ondersteunen?

Meer recente berichten

Onderzoek Cisco: slechts 3 procent organisaties volledig voorbereid op cyberaanval
Verder lezen
2030: Een cyberveiligheid roadmap voor een veranderende wereld
Verder lezen
Vriendelijker ontvangst en meer privacy op vernieuwd Werkplein in raadhuis Amstelveen
Verder lezen
Onduidelijke privacy instellingen Apple verwarren zelfs academici
Verder lezen
EC zint op soepelere soevereiniteitsregels cloudmarkt
Verder lezen
TNO lanceert open source tool voor geautomatiseerde cybersecurity
Verder lezen
Raadsleden verdeeld over inzet AI
Verder lezen
Hoe zit het bij Chinese auto s met privacy, spionage en garantie?
Verder lezen
ENSIA onmisbaar bij informatieveiligheid gemeenten
Verder lezen
Overheden mogen cyberdreigingen delen met bedrijven
Verder lezen