WhatsApp en gemeentelijke dienstverlening

Gebruik jij als gemeente WhatsApp als dienstverleningskanaal voor klantcontact? Vanaf 7 december kan dat (tijdelijk) niet meer, omdat het juiste zakelijk account (nog) niet beschikbaar is voor Nederlandse gemeenten.

Vanaf 7 december 2019 is het niet meer mogelijk om WhatsApp als dienstverleningskanaal te gebruiken zonder zakelijk account. Het juiste zakelijk account is (nog) niet beschikbaar voor Nederlandse gemeenten waardoor het niet mogelijk is om WhatsApp als dienstverleningskanaal aan te bieden.

Het gaat hierbij om het gebruik van WhatsApp als dienstverleningskanaal voor klantcontact. Het gaat hier dus niet om het gebruik van WhatsApp tussen medewerkers persoonlijk en klanten, maar om inzet van WhatsApp als dienstverleningskanaal. 

VNG heeft in de afgelopen periode met verschillende partijen contact gehad en heeft kennisgenomen van de situatie rondom WhatsApp.

Verder lezen bij de bron
Anouk Tijhuis
Recente berichten van Anouk Tijhuis (bekijk alles)
    Seminar: Privacy en de gemeente
    VNG Webinar "Controle rechtmatig gebruik Suwinet-Inkijk"