WhatsApp en gemeentelijke dienstverlening
Gebruik jij als gemeente WhatsApp als dienstverleningskanaal voor klantcontact? Vanaf 7 december kan dat (tijdelijk) niet meer, omdat het juiste zakelijk account (nog) niet beschikbaar is voor Nederlandse gemeenten.
Vanaf 7 december 2019 is het niet meer mogelijk om WhatsApp als dienstverleningskanaal te gebruiken zonder zakelijk account. Het juiste zakelijk account is (nog) niet beschikbaar voor Nederlandse gemeenten waardoor het niet mogelijk is om WhatsApp als dienstverleningskanaal aan te bieden.
Het gaat hierbij om het gebruik van WhatsApp als dienstverleningskanaal voor klantcontact. Het gaat hier dus niet om het gebruik van WhatsApp tussen medewerkers persoonlijk en klanten, maar om inzet van WhatsApp als dienstverleningskanaal.
VNG heeft in de afgelopen periode met verschillende partijen contact gehad en heeft kennisgenomen van de situatie rondom WhatsApp.
Verder lezen bij de bronLees ons boek
Gemeenten. Bewustzijn. Privacy.
Nieuwsbrief
Deze versturen we 3-4x per jaar.
Recente blogs
Meer recente berichten
2030: Een cyberveiligheid roadmap voor een veranderende wereld | Verder lezen | |
Vriendelijker ontvangst en meer privacy op vernieuwd Werkplein in raadhuis Amstelveen | Verder lezen | |
Onduidelijke privacy instellingen Apple verwarren zelfs academici | Verder lezen | |
EC zint op soepelere soevereiniteitsregels cloudmarkt | Verder lezen | |
TNO lanceert open source tool voor geautomatiseerde cybersecurity | Verder lezen | |
Raadsleden verdeeld over inzet AI | Verder lezen | |
Hoe zit het bij Chinese auto s met privacy, spionage en garantie? | Verder lezen | |
ENSIA onmisbaar bij informatieveiligheid gemeenten | Verder lezen | |
Overheden mogen cyberdreigingen delen met bedrijven | Verder lezen | |
Antivirusbedrijf Avast gedagvaardigd wegens verkoop gebruikersdata van Nederlanders | Verder lezen |