Gemeente Weststellingwerf zoekt privacy officer

Heb jij kennis van de AVG, minimaal 2 jaar werkervaring en ben je proactief? Dan is de gemeente Weststellingwerf misschien wel op zoek naar jou!

Vacature – Privacy Officer

Werken bij een gemeente suf en saai? Vergeet het maar! De gemeente Weststellingwerf bemoeit zich met de hele lokale samenleving, van afvalcontainer tot zwembad, van thuishulp tot fietspad. Hierdoor werken bij ons veel verschillende mensen met allerlei opleidingen en deskundigheden.

Bij de gemeente Weststellingwerf werk je mét mensen vóór mensen. En kun je echt iets betekenen! De wensen en behoeften, maar ook de mogelijkheden van de inwoners van onze 26 dorpen nemen we graag mee in de plannen die we maken. Als die passen bij de wetten en regels waar we mee te maken hebben. Dat is complex, enorm interessant en brengt verantwoordelijkheden met zich mee.

Ben jij op zoek naar…

een functie waarin jij het verschil kan maken door de privacy te waarborgen? Waarbij je je kennis en ervaring op het gebied van privacy en het beschermen van persoonsgegevens kunt inzetten voor onze inwoners en medewerkers? Waar je veel contact hebt met de collega’s van alle afdelingen van de gemeente? Dan is deze baan echt iets voor jou! Wij zoeken een:

Privacy Officer
24 uur per week – gemeentehuis Wolvega

Dienstverlening, Bestuur en Organisatie

Een privacy officer maakt deel uit van het team concern control. Naast de privacy is dit team verantwoordelijk voor de interne controle, planning & control en informatiebeveiliging. Dit team valt onder de afdeling Dienstverlening, Bestuur en Organisatie (DBO). De afdeling DBO bestaat daarnaast nog uit verschillende ondersteunende teams zoals juridische zaken, communicatie, veiligheid en HRM. De teams publiekszaken en interne dienst vallen ook onder de afdeling DBO.

Kies je voor de gemeente Weststellingwerf, dan hebben wij je veel te bieden:

  • Een tijdelijke aanstelling voor 24 uur per week voor in eerste instantie een jaar. Tijdens de tijdelijke aanstelling ontvang je een reiskostenvergoeding van € 0,14 per kilometer;
  • Prima arbeidsvoorwaarden: Een prima salaris (functieschaal 9, maximaal € 3.805 afhankelijk van opleiding en ervaring) en een vrij besteedbaar budget (Individueel Keuze Budget) van 17,05% bovenop je salaris. Je bepaalt zelf hoe en wanneer je jouw budget besteedt;
  • Volop mogelijkheden om je verder te ontwikkelen;
  • Een prettige, informele werkomgeving waar collega’s elkaar kennen en elkaar makkelijk aanspreken;
  • Goede bereikbaarheid per fiets, openbaar vervoer of auto en voldoende parkeergelegenheid;
  • Een betrouwbare, professionele gemeente, een ambitieus college van B&W, een organisatie waarin medewerkers de ruimte krijgen om mee te denken.

Je functie

Als privacy officer ben je verantwoordelijk voor het algemene privacybeleid en de bijbehorende procedures. Je adviseert over het privacybeleid, de procedures en de werkprocessen van de afdelingen. En je adviseert over het afsluiten van (verwerkers)overeenkomsten met externe partijen (AVG). Je voert analyses uit om de privacyrisico’s in beeld te brengen (Privacy Impact Assessments – PIA’s). Je beheert het register van verwerkingsactiviteiten en het register van datalekken. Daarnaast voer je de werkprocessen uit rondom beveiligingsincidenten, datalekken en de rechten van betrokkenen. Hierbij heb je ook een coördinerende rol. Je zorgt voor het vergroten van het privacy bewustzijn van de organisatie, werkt mee aan het zorgvuldig en veilig verwerken van persoonsgegevens en bent onze interne vraagbaak over privacyvraagstukken en –wetgeving. Je doet dit in nauwe samenwerking met de functionaris gegevensbescherming (FG).

Wat verwachten we van jou

Je hebt/bent:

  • een relevante afgeronde HBO-opleiding, bij voorkeur in juridische richting. Uit je werkervaring (minimaal 2 jaar) blijkt dat je geknipt bent voor deze functie;
  • kennis over de privacywet- en regelgeving (o.a. AVG);
  • enthousiast en flexibel inzetbaar;
  • proactief en weet je staande te houden bij eventuele weerstand;
  • een sterk analytisch vermogen, goede communicatieve vaardigheden (zowel schriftelijk als mondeling) en bent praktisch ingesteld;
  • zelfstandig en kan in teamverband werken;
  • bij voorkeur kennis van gemeentelijke processen;
  • bovenal een prettige collega om mee samen te werken die past in ons gezellige en energieke team!
Verder lezen bij de bron
Overheid krijgt meer grip op Microsoft
E-learning over impact digitalisering

Copyright © 2014 - 2019 IB&P B.V.
Onze algemene voorwaarden & privacyverklaring. Ook handig: de sitemap