Heb jij kennis van de AVG, minimaal 2 jaar werkervaring en ben je proactief? Dan is de gemeente Weststellingwerf misschien wel op zoek naar jou!
Werken bij een gemeente suf en saai? Vergeet het maar! De gemeente Weststellingwerf bemoeit zich met de hele lokale samenleving, van afvalcontainer tot zwembad, van thuishulp tot fietspad. Hierdoor werken bij ons veel verschillende mensen met allerlei opleidingen en deskundigheden.
Bij de gemeente Weststellingwerf werk je mét mensen vóór mensen. En kun je echt iets betekenen! De wensen en behoeften, maar ook de mogelijkheden van de inwoners van onze 26 dorpen nemen we graag mee in de plannen die we maken. Als die passen bij de wetten en regels waar we mee te maken hebben. Dat is complex, enorm interessant en brengt verantwoordelijkheden met zich mee.
een functie waarin jij het verschil kan maken door de privacy te waarborgen? Waarbij je je kennis en ervaring op het gebied van privacy en het beschermen van persoonsgegevens kunt inzetten voor onze inwoners en medewerkers? Waar je veel contact hebt met de collega’s van alle afdelingen van de gemeente? Dan is deze baan echt iets voor jou! Wij zoeken een:
Privacy Officer
24 uur per week – gemeentehuis Wolvega
Een privacy officer maakt deel uit van het team concern control. Naast de privacy is dit team verantwoordelijk voor de interne controle, planning & control en informatiebeveiliging. Dit team valt onder de afdeling Dienstverlening, Bestuur en Organisatie (DBO). De afdeling DBO bestaat daarnaast nog uit verschillende ondersteunende teams zoals juridische zaken, communicatie, veiligheid en HRM. De teams publiekszaken en interne dienst vallen ook onder de afdeling DBO.
Als privacy officer ben je verantwoordelijk voor het algemene privacybeleid en de bijbehorende procedures. Je adviseert over het privacybeleid, de procedures en de werkprocessen van de afdelingen. En je adviseert over het afsluiten van (verwerkers)overeenkomsten met externe partijen (AVG). Je voert analyses uit om de privacyrisico’s in beeld te brengen (Privacy Impact Assessments – PIA’s). Je beheert het register van verwerkingsactiviteiten en het register van datalekken. Daarnaast voer je de werkprocessen uit rondom beveiligingsincidenten, datalekken en de rechten van betrokkenen. Hierbij heb je ook een coördinerende rol. Je zorgt voor het vergroten van het privacy bewustzijn van de organisatie, werkt mee aan het zorgvuldig en veilig verwerken van persoonsgegevens en bent onze interne vraagbaak over privacyvraagstukken en –wetgeving. Je doet dit in nauwe samenwerking met de functionaris gegevensbescherming (FG).
Je hebt/bent:
Deze versturen we 3-4x per jaar.
Aanpak digitale veiligheid Gelderse gemeenten gelanceerd | Verder lezen | |
NSO Group: Ten minste vijf Europese landen gebruiken Pegasus | Verder lezen | |
Microsoft stopt met gezichtsherkenningsanalyse wegens privacyzorgen | Verder lezen | |
CISO Rijk Aart Jochem: Sturen op informatiebeveiliging | Verder lezen | |
NCSC geeft tips over response bij ransomware aanval | Verder lezen | |
Twee derde Nederlanders vreest inperking privacy met invoering EU wallet | Verder lezen | |
Noordenvelders geven meer prioriteit aan privacy | Verder lezen | |
Gemeenten: groot verschil tussen fysieke en digitale veiligheid | Verder lezen | |
Zo bereid je je voor op Russische cyberaanval | Verder lezen | |
Privacy gebruikers van sommige zelfhulpapps onder de maat | Verder lezen |
Copyright © 2014 - 2021 IB&P B.V.
algemene voorwaarden - privacyverklaring.
responsible disclosure - sitemap