Wat als je IT-leverancier het contract opzegt of je dwingt over te stappen?
Nederland behoort tot de meest gedigitaliseerde landen van de Europese Unie. De afhankelijkheid van ICT is dan ook groot. Dit roept regelmatig allerlei continuïteitsvraagstukken op. In deze blog gaat Dirkzwager meer concreet in op de vraag of een IT-leverancier ‘zomaar’ mag stoppen met het ondersteunen van een bepaald product of dienst. Dat doen ze compact en laagdrempelig; over de verschillende thema’s is nog (veel) meer te schrijven.
Onderscheid eenmalige prestaties en duurprestaties
Een belangrijk onderscheid dat allereerst moet worden gemaakt is of sprake is van een eenmalige prestatie van de leverancier, of een duurprestatie. Het is immers denkbaar dat er afhankelijkheid bestaat van ICT die ooit eens is gekocht, of eenmalig is ontwikkeld, en waar verder geen onderhoud of iets dergelijks over is afgesproken.
Verder lezen bij de bronLees ons boek
Gemeenten. Bewustzijn. Privacy.
Nieuwsbrief
Deze versturen we 3-4x per jaar.
Recente blogs
Meer recente berichten
Belang van data ethiek en privacy in de digitale wereld | Verder lezen | |
Governance artikel in wetsvoorstel NIS2 geeft bestuurder te veel ruimte | Verder lezen | |
Cybersecurity vaak te laat in beeld: tips voor een fundamentele aanpak | Verder lezen | |
Britse toezichthouder roept publiek op om privacybeleid apps te lezen | Verder lezen | |
Ook AIVD kijkt kritisch naar AWS cloudverhuizingsplan van SIDN | Verder lezen | |
Nederlandse bedrijven richten zich op quick wins bij implementatie NIS2 | Verder lezen | |
Mogelijk steviger toezicht op cybersecurity gemeentelijke websites | Verder lezen | |
Slimme camera s geven ouderenzorg privacy | Verder lezen | |
Ook AIVD kijkt kritisch naar AWS cloudverhuizingsplan van SIDN | Verder lezen | |
Bestuurders moeten verantwoordelijkheid nemen voor cybersecurity | Verder lezen |