Skip to main content

Enquête Functionaris Gegevensbescherming

Om inzicht te krijgen hoe FG’s hun werk en werkomgeving ervaren is de enquête voor FG’s uitgerold. De eisen waaraan een FG moet voldoen zijn niet duidelijk en daarom wil men inzicht krijgen om nadere eisen en criteria voor het beroep te ontwikkelen. Heb jij de enquête al ingevuld?

Vooraf

U krijgt maximaal 46 overwegend multiple choice vragen voorgelegd. Invullen neemt gemiddeld ongeveer 20 minuten in beslag. De antwoorden worden anoniem verzonden.

U ziet een voortgangsindicator en u kunt terugbladeren en antwoorden aanpassen. De knoppen voor ‘Volgende’ en ‘Vorige’ vallen bij lange vragen buiten het scherm. Scroll naar beneden om ze te laten verschijnen.

Let op: tussentijds stoppen en in een nieuwe sessie hervatten is niet mogelijk (dit zou onder meer het plaatsen van cookies vereisen). U kunt desgewenst wel opnieuw beginnen door opnieuw op de enquêtelink in de e-mail te klikken.

Werkzaam bij meerdere organisaties?

Als u als FG aan meerdere organisaties verbonden bent, neem dan bij de beantwoording altijd de grootste organisatie als voorbeeld waaraan u de vraag toetst.

Verder lezen bij de bron
IB&P

Lees ons boek

Gemeenten. Bewustzijn. Privacy.

Het handboek voor informatiebewustzijn bij de lokale overheid.

Nieuwsbrief

Deze versturen we 3-4x per jaar.

Recente blogs

Inzicht in je risico’s: onmisbaar voor elke gemeente
In de digitale wereld is het beschermen van informatie en het beheren van risico’s cruciaal, ook voor gemeenten. Waarom dit belangrijk is en hoe je dit aanpakt, lees je in deze blog.
Rapportage Datalekken AP 2023
Te veel organisaties in Nederland die worden getroffen door een cyberaanval, waarschuwen betrokkenen niet dat hun gegevens in verkeerde handen zijn gevallen’. Dit blijkt uit het jaarlijkse overzicht van datalekmeldingen in Nederland van de Autoriteit Persoonsgegevens (AP). In deze blog lees je de belangrijkste conclusies uit het rapport.
Wat is de rol van de Privacy Officer bij BCM?
Het is belangrijk dat de dienstverlening van de gemeente altijd doorgaat, ook in het geval van een incident of calamiteit. Dit noemen we bedrijfscontinuïteit. Nu is de vraag: wat is de rol van de Privacy Officer hierbij? Is dat alleen om de wet na te leven, of speel je ook een rol bij het draaiende houden van de dienstverlening in moeilijke tijden?

Meer recente berichten

1 op 2 cyberaanvallen worden intern gepleegd
Verder lezen
Aanpassingen Handelsregister: meer privacy en verbeterde toegankelijkheid
Verder lezen
Waar en wanneer mag je vliegen met een drone in Nederland?
Verder lezen
Kwart cybersecurity incidenten bij Europese mkb ers door zwakke wachtwoorden
Verder lezen
Impact van generative AI op cybersecurity landschap groeit
Verder lezen
Politie luidt noodklok over encryptie op digitale platforms in Nederland
Verder lezen
Voorwaarden burgers en zorgverleners bij delen gegevens
Verder lezen
Tot 10 miljoen boete voor onaangepaste cyberbeveiliging
Verder lezen
Hoe AI de SOC expert te hulp schiet
Verder lezen
Kinderporno opsporen met detectiesoftware op mobiel: experts tegen EU wetsvoorstel
Verder lezen