Privacybeheerder Werkorganisatie Duivenvoorde

Heb jij actuele kennis van de AVG en relevante werkervaring binnen het openbaar bestuur en/of gemeenten? Dan is de functie Privacybeheerder bij Werkorganisatie Duivenvoorde wellicht wat voor jou!

Omschrijving

In jouw brede rol als Privacybeheerder zet jij jouw kennis en kunde in om collega’s te adviseren over privacybescherming en over activiteiten ter bescherming van persoonsgegevens. Dit doe je niet alleen. Je werkt hierin nauw samen met de Chief Information Security Officer (CISO) en de Functionaris Gegevensbescherming (FG). De bescherming van persoonsgegevens en de daarmee samenhangende AVG wetgeving is een dynamisch werkveld dat zich voorlopig zal blijven ontwikkelen.

  • Je treedt op als eerste aanspreekpunt en adviseert over vraagstukken en processen rondom privacy, persoonsgegevens en de AVG.
  • Je weet als geen ander wat nodig is om het privacy bewustzijn binnen de organisatie te vergroten en te borgen.
  • Je levert een belangrijke bijdrage aan het privacy beleid en je
    adviseert management en collegas over de wijze waarop optimaal en
    verantwoord van informatie gebruik kan worden gemaakt.
  • Je voert privacy impact assessments (PIA’s) uit voor nieuwe en
    bestaande systemen/processen waarbij mogelijk sprake is van verhoogde
    risico’s.
  • Je adviseert de organisatie om de processen en systemen zo aan te
    passen dat ze blijven voldoen aan de (veranderende) wet- en regelgeving.
    Privacy-by-design en privacy-by-default zijn daarin relevante
    uitgangspunten.
  • Je adviseert bij het opstellen en/of beoordelen en beheren van overeenkomsten met externe verwerkers van persoonsgegevens.
  • Je draagt bij aan het bijhouden van de privacy boekhouding.
  • Je begeleidt of voert werkzaamheden uit, die verband houden met
    verzoeken van betrokkenen tot inzage, wijziging of verwijdering of van
    verzet- en bezwaarprocedures met betrekking tot persoonsgegevens.

Functie eisen

Om deze uitdagende en veelzijdige functie goed en met plezier uit te voeren, vragen we het volgende van je:

  • Je hebt een relevante opleiding op HBO-niveau, bijvoorbeeld in een juridische richting of op het gebied van informatiemanagement.
  • Je hebt relevante werkervaring, bij voorkeur op het gebied van privacywetgeving en gegevensbescherming binnen het openbaar bestuur/gemeenten.
  • Je beschikt over actuele kennis van de AVG. Praktische werkervaring vanuit één van de domeinen binnen de gemeentelijke overheid is daarbij een pré.
  • Je bent analytisch sterk en uitstekend in staat om vraagstukken rond persoonsgegevens te identificeren en te kwantificeren. Oog voor detail en helikopterview zijn daarbij in balans.
  • Je hebt er plezier in om collegas te adviseren en te ondersteunen. Je bent daarin communicatief vaardig en in staat om complexe zaken zowel mondeling als schriftelijk helder uit te leggen en te rapporteren.
  • Je hebt inzicht in bestuurlijke, politieke en functionele verhoudingen en bent in dat krachtenveld vaardig in onderhandelingen en het overbrengen van je boodschap.
  • Je bent een echte teamspeler: de functie vraagt o.a. flexibiliteit, het vermogen om kennis te delen, en competenties als kunnen verbinden, plannen en organiseren om als team optimaal te functioneren.
  • Je bent analytisch sterk, je hebt overtuigingskracht, je kunt goed samenwerken en je bent vaardig in mondelinge communicatie.

Ons aanbod

Je krijgt een functie voor één jaar met uitzicht op een vast
dienstverband voor onbepaalde tijd bij goed en volledig functioneren.
Het salaris bedraagt, afhankelijk van je opleiding en ervaring, maximaal
4.225, – bruto per maand (salarisschaal 10) op basis van 36 uren per
week, exclusief 17,05% Individueel Keuzebudget (IKB).

Daarnaast hebben wij ondermeer de volgende secundaire arbeidsvoorwaarden:

  • Het Individueel Keuzebudget (IKB). Dit is een vrij besteedbaar
    budget. Je kunt zelf beslissen wanneer je dit budget (gedeeltelijk) wilt
    laten uitbetalen en hebt tevens de mogelijkheid om verlof te kopen en
    te verkopen.
  • Opname in het ABP-pensioenfonds.
  • Een collectiviteitskorting op de ziektekostenpremie.
  • Een sportbijdrage van 300,- bruto per jaar.
  • Flexibele werktijden en thuiswerkmogelijkheden.
  • Gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof.
  • Ontwikkelingsmogelijkheden voor medewerkers. We vinden het
    belangrijk dat onze medewerkers zichzelf kunnen ontwikkelen. Dit
    stimuleren wij door middel van opleidingsmogelijkheden,
    doorgroeimogelijkheden en workshops via onze interne opleidingstool
    Studio Duivenvoorde.
  • Binnendienst medewerkers ontvangen standaard een hybride laptop plus
    smartphone in bruikleen, waarbij voor de smartphone gekozen kan worden
    uit verschillende typen van Apple of Samsung.

Arbeidsorganisatie

  • Organisatie: Werkorganisatie Duivenvoorde
  • Min. salaris: € 2795 bruto per maand
  • Max. salaris: € 4225 bruto per maand
  • Salarisomschrijving: afhankelijk van opleiding en ervaring bedraagt het salaris max. 4.225,- bruto per maand.
  • Standplaats: Wassenaar
  • Contractduur: 1 jaar
  • Maximum aantal uren per week: 36

Over de werkgever

Werkorganisatie Duivenvoorde

Werkorganisatie Duivenvoorde werkt voor twee
gemeenten: Voorschoten en Wassenaar. Opgericht in 2013 zijn wij een
jonge organisatie met een oude herkomst. De organisatie heeft een
prettige en informele werksfeer en er zijn volop ontwikkelingskansen en
doorgroeimogelijkheden. Wij zoeken ondernemende en resultaatgerichte
mensen die hun ervaring, creativiteit en talent willen inzetten in de
Werkorganisatie.

Publiekszaken

De afdeling Publiekszaken (PU) vormt de ingang
en toegang voor onze inwoners, bedrijven en instellingen tot diverse
overheidsdiensten en omvat circa 100 medewerkers. De afdeling PU bestaat
uit vijf teams, te weten het team Klant Contact Centrum, het team
Vergunningen, het team Post & Archief, het team Basisregistraties en
het team Veiligheid, Toezicht en Handhaving.

Wij horen graag van je wanneer je belangstelling hebt te werken voor het team Post en Archief.


Verder lezen bij de bron

IB&P
Recente berichten van IB&P (bekijk alles)

Lees ons boek

Gemeenten. Bewustzijn. Privacy.

Het handboek voor informatiebewustzijn bij de lokale overheid.

Nieuwsbrief

Deze versturen we 3-4x per jaar.

Recente blogs

Tips voor het beveiligen van Office 365
Eind april actualiseerde het Amerikaans ‘Cybersecurity & Infrastructure Security Agency’ (CISA) haar beveiligingsadvies voor Microsoft Office 365. Dat is relevante informatie omdat veel gemeenten momenteel, al dan niet versneld n.a.v. de noodzaak tot thuiswerken, bezig zijn met het uitrollen van Office 365. Daarom vandaag een blog waarin ik de belangrijkste beveiligingsinstellingen voor Office 365 bespreek.
Hoe bescherm ik mij als gemeente tegen ransomware-aanvallen?
Het kan gebeuren dat je als gemeente urenlang (of in het ergste geval dagen) niet kunt werken vanwege ransomware. In deze blog geef ik tips voor preventieve maatregelen die je kan treffen om besmetting te voorkomen. Toch getroffen? Dan vind je hier ook een handig stappenplan om de schade zoveel mogelijk te beperken.
Agenda Digitale Veiligheid 2020-2024: oude wijn in nieuwe zakken?
In februari publiceerde de VNG de Agenda Digitale Veiligheid 2020-2024 voor een veilige (digitale) gemeente. Biedt deze nieuwe agenda daadwerkelijk een nieuw handelingsperspectief? Of is het oude wijn in nieuwe zakken…

Meer recente berichten

NTA 7516 certificering voor ZorgMail
Verder lezen
Gezichtsherkenning??
Verder lezen
VNG Realisatie E-Magazine #9
Verder lezen
Half jaar na Citrix-crisis zijn 25 Nederlandse organisaties gehackt. En ze weten zelf van niets
Verder lezen
Podcast #9 UPP: Uitwisseling persoonsgegevens en privacy
Verder lezen
Onderzoeksrapport juridische aspecten van algoritmen die besluiten nemen
Verder lezen
Aansluiten op het Digitaal Stelsel Omgevingswet
Verder lezen
Melden loont!
Verder lezen
Jaarverslag AP 2019: meer focus op handhaving
Verder lezen
CIP Cast – Privacy webinar: AVG in tijden van corona
Verder lezen