Skip to main content

Privacybeheerder Werkorganisatie Duivenvoorde

Heb jij actuele kennis van de AVG en relevante werkervaring binnen het openbaar bestuur en/of gemeenten? Dan is de functie Privacybeheerder bij Werkorganisatie Duivenvoorde wellicht wat voor jou!

Omschrijving

In jouw brede rol als Privacybeheerder zet jij jouw kennis en kunde in om collega’s te adviseren over privacybescherming en over activiteiten ter bescherming van persoonsgegevens. Dit doe je niet alleen. Je werkt hierin nauw samen met de Chief Information Security Officer (CISO) en de Functionaris Gegevensbescherming (FG). De bescherming van persoonsgegevens en de daarmee samenhangende AVG wetgeving is een dynamisch werkveld dat zich voorlopig zal blijven ontwikkelen.

  • Je treedt op als eerste aanspreekpunt en adviseert over vraagstukken en processen rondom privacy, persoonsgegevens en de AVG.
  • Je weet als geen ander wat nodig is om het privacy bewustzijn binnen de organisatie te vergroten en te borgen.
  • Je levert een belangrijke bijdrage aan het privacy beleid en je adviseert management en collegas over de wijze waarop optimaal en verantwoord van informatie gebruik kan worden gemaakt.
  • Je voert privacy impact assessments (PIA’s) uit voor nieuwe en bestaande systemen/processen waarbij mogelijk sprake is van verhoogde risico’s.
  • Je adviseert de organisatie om de processen en systemen zo aan te passen dat ze blijven voldoen aan de (veranderende) wet- en regelgeving. Privacy-by-design en privacy-by-default zijn daarin relevante uitgangspunten.
  • Je adviseert bij het opstellen en/of beoordelen en beheren van overeenkomsten met externe verwerkers van persoonsgegevens.
  • Je draagt bij aan het bijhouden van de privacy boekhouding.
  • Je begeleidt of voert werkzaamheden uit, die verband houden met verzoeken van betrokkenen tot inzage, wijziging of verwijdering of van verzet- en bezwaarprocedures met betrekking tot persoonsgegevens.

Functie eisen

Om deze uitdagende en veelzijdige functie goed en met plezier uit te voeren, vragen we het volgende van je:

  • Je hebt een relevante opleiding op HBO-niveau, bijvoorbeeld in een juridische richting of op het gebied van informatiemanagement.
  • Je hebt relevante werkervaring, bij voorkeur op het gebied van privacywetgeving en gegevensbescherming binnen het openbaar bestuur/gemeenten.
  • Je beschikt over actuele kennis van de AVG. Praktische werkervaring vanuit één van de domeinen binnen de gemeentelijke overheid is daarbij een pré.
  • Je bent analytisch sterk en uitstekend in staat om vraagstukken rond persoonsgegevens te identificeren en te kwantificeren. Oog voor detail en helikopterview zijn daarbij in balans.
  • Je hebt er plezier in om collegas te adviseren en te ondersteunen. Je bent daarin communicatief vaardig en in staat om complexe zaken zowel mondeling als schriftelijk helder uit te leggen en te rapporteren.
  • Je hebt inzicht in bestuurlijke, politieke en functionele verhoudingen en bent in dat krachtenveld vaardig in onderhandelingen en het overbrengen van je boodschap.
  • Je bent een echte teamspeler: de functie vraagt o.a. flexibiliteit, het vermogen om kennis te delen, en competenties als kunnen verbinden, plannen en organiseren om als team optimaal te functioneren.
  • Je bent analytisch sterk, je hebt overtuigingskracht, je kunt goed samenwerken en je bent vaardig in mondelinge communicatie.

Ons aanbod

Je krijgt een functie voor één jaar met uitzicht op een vast dienstverband voor onbepaalde tijd bij goed en volledig functioneren. Het salaris bedraagt, afhankelijk van je opleiding en ervaring, maximaal 4.225, – bruto per maand (salarisschaal 10) op basis van 36 uren per week, exclusief 17,05% Individueel Keuzebudget (IKB).

Daarnaast hebben wij ondermeer de volgende secundaire arbeidsvoorwaarden:

  • Het Individueel Keuzebudget (IKB). Dit is een vrij besteedbaar budget. Je kunt zelf beslissen wanneer je dit budget (gedeeltelijk) wilt laten uitbetalen en hebt tevens de mogelijkheid om verlof te kopen en te verkopen.
  • Opname in het ABP-pensioenfonds.
  • Een collectiviteitskorting op de ziektekostenpremie.
  • Een sportbijdrage van 300,- bruto per jaar.
  • Flexibele werktijden en thuiswerkmogelijkheden.
  • Gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof.
  • Ontwikkelingsmogelijkheden voor medewerkers. We vinden het belangrijk dat onze medewerkers zichzelf kunnen ontwikkelen. Dit stimuleren wij door middel van opleidingsmogelijkheden, doorgroeimogelijkheden en workshops via onze interne opleidingstool Studio Duivenvoorde.
  • Binnendienst medewerkers ontvangen standaard een hybride laptop plus smartphone in bruikleen, waarbij voor de smartphone gekozen kan worden uit verschillende typen van Apple of Samsung.

Arbeidsorganisatie

  • Organisatie: Werkorganisatie Duivenvoorde
  • Min. salaris: € 2795 bruto per maand
  • Max. salaris: € 4225 bruto per maand
  • Salarisomschrijving: afhankelijk van opleiding en ervaring bedraagt het salaris max. 4.225,- bruto per maand.
  • Standplaats: Wassenaar
  • Contractduur: 1 jaar
  • Maximum aantal uren per week: 36

Over de werkgever

Werkorganisatie Duivenvoorde

Werkorganisatie Duivenvoorde werkt voor twee gemeenten: Voorschoten en Wassenaar. Opgericht in 2013 zijn wij een jonge organisatie met een oude herkomst. De organisatie heeft een prettige en informele werksfeer en er zijn volop ontwikkelingskansen en doorgroeimogelijkheden. Wij zoeken ondernemende en resultaatgerichte mensen die hun ervaring, creativiteit en talent willen inzetten in de Werkorganisatie.

Publiekszaken

De afdeling Publiekszaken (PU) vormt de ingang en toegang voor onze inwoners, bedrijven en instellingen tot diverse overheidsdiensten en omvat circa 100 medewerkers. De afdeling PU bestaat uit vijf teams, te weten het team Klant Contact Centrum, het team Vergunningen, het team Post & Archief, het team Basisregistraties en het team Veiligheid, Toezicht en Handhaving.

Wij horen graag van je wanneer je belangstelling hebt te werken voor het team Post en Archief.

Verder lezen bij de bron
IB&P

Lees ons boek

Gemeenten. Bewustzijn. Privacy.

Het handboek voor informatiebewustzijn bij de lokale overheid.

Nieuwsbrief

Deze versturen we 3-4x per jaar.

Recente blogs

BCM-routekaart voor gemeenten
Met een goed geïmplementeerd BCM-systeem ben je als organisatie beter voorbereid, waardoor je sneller en effectiever kunt reageren op verstoringen.
Inzicht in je risico’s: onmisbaar voor elke gemeente
In de digitale wereld is het beschermen van informatie en het beheren van risico’s cruciaal, ook voor gemeenten. Waarom dit belangrijk is en hoe je dit aanpakt, lees je in deze blog.
Rapportage Datalekken AP 2023
Te veel organisaties in Nederland die worden getroffen door een cyberaanval, waarschuwen betrokkenen niet dat hun gegevens in verkeerde handen zijn gevallen’. Dit blijkt uit het jaarlijkse overzicht van datalekmeldingen in Nederland van de Autoriteit Persoonsgegevens (AP). In deze blog lees je de belangrijkste conclusies uit het rapport.

Meer recente berichten

Microsoft maakt leidinggevenden verantwoordelijk voor cyberbeveiliging
Verder lezen
Gegevens klanten ABN AMRO mogelijk gelekt bij cyberaanval
Verder lezen
49 miljoen klanten getroffen door Dell hack
Verder lezen
Consultatie over cybersecuritywet NIS2 nu van start
Verder lezen
Veel Nederlandse bedrijven voldoen niet aan Europese vereisten voor cybersecurity
Verder lezen
OM: medewerker klantenservice, 21, gebruikte klantenbestand voor oplichting hoogbejaarden
Verder lezen
Software engineer krijgt taakstraf voor hack Mysteryland
Verder lezen
Nieuwe it wetgeving staat centraal op Cybersec Europe
Verder lezen
CompTIA meet verandering in cybersecurity aanpak in de Benelux
Verder lezen
150 duizend cv s op straat bij datalek UWV
Verder lezen