Privacy-protocol registratie agressie- en geweldsincidenten
Het college van B&W van de gemeente Oegstgeest heeft een Privacyprotocol registratie agressie- en geweldsincidenten vastgesteld. Mooi voorbeeld!
Het College van Burgemeester en Wethouders van de gemeente Oegstgeest
overwegende dat de bescherming van de privacy van de klanten en bezoekers van en de werknemers van de Gemeente Oegstgeest en een integer gebruik van een registratiesysteem voor agressie- en geweldsincidenten het noodzakelijk maken een protocol op te stellen
mede gelet op de Algemene Verordening Gegevensbescherming en artikel 3, tweede lid, Arbeidsomstandighedenwet
besluiten vast te stellen het
PRIVACY-PROTOCOL REGISTRATIE AGRESSIE- EN GEWELDSINCIDENTEN
Verder lezen bij de bronLaatste berichten van IB&P (alles zien)
- Consultatiereactie Baseline Informatiebeveiliging Overheid 2 - 8 oktober 2024
- Waarschuwingen na datalek komen pas laat en zijn vaag, ziet privacywaakhond AP - 8 oktober 2024
- Adoptie van Privacy Enhancing Technologies gaat traag - 7 oktober 2024
Lees ons boek
Gemeenten. Bewustzijn. Privacy.
Het handboek voor informatiebewustzijn bij de lokale overheid.
Nieuwsbrief
Deze versturen we 3-4x per jaar.
Recente blogs
Rapporteren zonder resultaat; de frustratie van elke FG en CISO
Een belangrijke taak van de FG en CISO is adviseren en rapporteren. Maar wat doe je als deze adviezen niet worden opgevolgd?
Hoe voer je een Business Impact Analyse (BIA) uit?
Met een BIA krijg je inzicht in de kritieke processen binnen je organisatie en bepaal je wat de mogelijke gevolgen zijn als er iets misgaat. Dit helpt jouw organisatie om te bepalen welke processen je als eerste weer opstart en hoe je de impact van verstoringen kunt minimaliseren. Maar wat is een BIA precies en hoe voer je deze uit? Dat lees je in deze blog.
Waarom is het lastig om structureel DPIA’s uit te voeren?
Toen de AVG van kracht werd, zijn gemeenten actief aan de slag gegaan om de privacy van hun inwoners te waarborgen, waaronder het uitvoeren van DPIA’s. Ondanks de verplichting en het belang van DPIA’s blijkt dat maar een klein aantal gemeenten deze structureel uitvoert. In deze blog leggen we uit waarom dit zo is en welke uitdagingen gemeenten tegenkomen
Meer recente berichten
Consultatiereactie Baseline Informatiebeveiliging Overheid 2 | Verder lezen | |
Waarschuwingen na datalek komen pas laat en zijn vaag, ziet privacywaakhond AP | Verder lezen | |
Adoptie van Privacy Enhancing Technologies gaat traag | Verder lezen | |
Ministerie tegen cyberaanvallen en spionage opgezet in Denemarken | Verder lezen | |
Bedrijfsleven beschermen tegen digitale aanvallen? | Verder lezen | |
Veilig databeheer, de Nederlandse oplossing | Verder lezen | |
Telegram wijzigt privacybeleid, gaat gebruikersgegevens delen met autoriteiten | Verder lezen | |
Vanwege nationale veiligheid verbod VS op auto s met Chinese en Russische technologie | Verder lezen | |
Wereldwijd cyber netwerk blootgelegd | Verder lezen | |
Datalek Disney legt financiele gegevens en personeelsinformatie bloot | Verder lezen |