Maarten Reijnders, internetjournalist van Bright, legt je in dit artikel uit waarom hij zich heeft aangesloten bij de datavakbond. Je leest in zijn artikel meer over de ”Faustiaanse deal” die wij met techbedrijven sluiten.
We moeten af van de Faustiaanse deal waarbij we grote techbedrijven onze data geven in ruil voor gratis diensten. Maarten legt uit waarom hij zich heeft aangesloten bij de datavakbond.
Data zijn de nieuwe olie, luidt een wijsheid die de afgelopen jaren breed ingang heeft gevonden. Zoals olie de brandstof was die de industriële revolutie in een stroomversnelling bracht, zo maken data de informatierevolutie mogelijk, zo is de gedachte.
Nu gaat de vergelijking tussen olie en data natuurlijk op een aantal punten mank. De hoeveelheid olie is bijvoorbeeld eindig, terwijl het kenmerk van data nu juist is dat er steeds meer van bij komt. Data blijven bovendien gewoon bestaan als je ze gebruikt, terwijl olie na verbranding weg is.
Deze versturen we 3-4x per jaar.
Zo bereid je je voor op Russische cyberaanval | Verder lezen | |
Privacy gebruikers van sommige zelfhulpapps onder de maat | Verder lezen | |
Ambitieus plan voor Europees patientendossier | Verder lezen | |
DTC waarschuwt ruim 300 keer voor kwetsbare Atlassian Confluence systemen | Verder lezen | |
IT bedrijf niet aansprakelijk voor gevolgen ransomware | Verder lezen | |
Zorgen om privacy werknemers bij wet Werken waar je wilt | Verder lezen | |
Inperking privacy door cyberwet legitiem | Verder lezen | |
Risico op verwarring tijdens cybercrises door wetsvoorstel | Verder lezen | |
Pointer: Tienduizenden routers in Nederland slecht beveiligd | Verder lezen | |
Toezichthouders willen verbeteringen Data Act | Verder lezen |
Copyright © 2014 - 2021 IB&P B.V.
algemene voorwaarden - privacyverklaring.
responsible disclosure - sitemap