Privacyreglement e-mail- en internetgebruik gemeente Raalte
Binnen gemeenten wordt veel gebruikgemaakt van e-mail en internet. Om het gebruik daarvan in goede banen te leiden, heeft de gemeente Raalte recent het Privacyreglement e-mail- en internetgebruik vastgesteld. Handig als voorbeeld!
Gemeenteblad van Raalte
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
24-04-2019 09:00 | Raalte | Gemeenteblad 2019, 98660 | Verordeningen |
Het college van de gemeente Raalte de raad van de gemeente Raalte ieder voor zover bevoegd;
gelet op:
- het feit dat de gemeente Raalte aan degenen die bij haar organisatie werkzaam zijn e-mail- en internetfaciliteiten ter beschikking stelt om met behulp daarvan hun functie uit te oefenen;
- de wenselijkheid een privacyreglement vast te stellen waarin naast regels voor e-mail- en internetgebruik eveneens regels zijn opgenomen voor het monitoren van dit gebruik;
- het bepaalde in de Wet bescherming persoonsgegevens;
- de instemming met het privacyreglement door de Ondernemingsraad van de gemeente Raalte
besluit het volgende Privacyreglement e-mail- en internetgebruik vast te stellen:
Verder lezen bij de bronLaatste berichten van IB&P (alles zien)
- Zutphen beschermt privacy van inwoners onvoldoende: We erkennen dat ruiterlijk - 11 oktober 2024
- Verouderde stoplichten in Nederland blijken relatief makkelijk te hacken - 11 oktober 2024
- Hackers stuurden phishingmails vanuit denhaag.nl - 10 oktober 2024
Lees ons boek
Gemeenten. Bewustzijn. Privacy.
Het handboek voor informatiebewustzijn bij de lokale overheid.
Nieuwsbrief
Deze versturen we 3-4x per jaar.
Recente blogs
Rapporteren zonder resultaat; de frustratie van elke FG en CISO
Een belangrijke taak van de FG en CISO is adviseren en rapporteren. Maar wat doe je als deze adviezen niet worden opgevolgd?
Hoe voer je een Business Impact Analyse (BIA) uit?
Met een BIA krijg je inzicht in de kritieke processen binnen je organisatie en bepaal je wat de mogelijke gevolgen zijn als er iets misgaat. Dit helpt jouw organisatie om te bepalen welke processen je als eerste weer opstart en hoe je de impact van verstoringen kunt minimaliseren. Maar wat is een BIA precies en hoe voer je deze uit? Dat lees je in deze blog.
Waarom is het lastig om structureel DPIA’s uit te voeren?
Toen de AVG van kracht werd, zijn gemeenten actief aan de slag gegaan om de privacy van hun inwoners te waarborgen, waaronder het uitvoeren van DPIA’s. Ondanks de verplichting en het belang van DPIA’s blijkt dat maar een klein aantal gemeenten deze structureel uitvoert. In deze blog leggen we uit waarom dit zo is en welke uitdagingen gemeenten tegenkomen
Meer recente berichten
Zutphen beschermt privacy van inwoners onvoldoende: We erkennen dat ruiterlijk | Verder lezen | |
Verouderde stoplichten in Nederland blijken relatief makkelijk te hacken | Verder lezen | |
Hackers stuurden phishingmails vanuit denhaag.nl | Verder lezen | |
Gemeenten lopen voor op Rijk met aantal registraties in Algoritmeregister | Verder lezen | |
Privacy First vraagt minister om aanpassing klantidentificatie banken | Verder lezen | |
Oekraine bant Telegram bij overheidsdiensten, leger en kritieke infrastructuur | Verder lezen | |
Consultatiereactie Baseline Informatiebeveiliging Overheid 2 | Verder lezen | |
Waarschuwingen na datalek komen pas laat en zijn vaag, ziet privacywaakhond AP | Verder lezen | |
Adoptie van Privacy Enhancing Technologies gaat traag | Verder lezen | |
Ministerie tegen cyberaanvallen en spionage opgezet in Denemarken | Verder lezen |