WhatsApp en gemeentelijke dienstverlening
Gebruik jij als gemeente WhatsApp als dienstverleningskanaal voor klantcontact? Vanaf 7 december kan dat (tijdelijk) niet meer, omdat het juiste zakelijk account (nog) niet beschikbaar is voor Nederlandse gemeenten.
Vanaf 7 december 2019 is het niet meer mogelijk om WhatsApp als dienstverleningskanaal te gebruiken zonder zakelijk account. Het juiste zakelijk account is (nog) niet beschikbaar voor Nederlandse gemeenten waardoor het niet mogelijk is om WhatsApp als dienstverleningskanaal aan te bieden.
Het gaat hierbij om het gebruik van WhatsApp als dienstverleningskanaal voor klantcontact. Het gaat hier dus niet om het gebruik van WhatsApp tussen medewerkers persoonlijk en klanten, maar om inzet van WhatsApp als dienstverleningskanaal.
VNG heeft in de afgelopen periode met verschillende partijen contact gehad en heeft kennisgenomen van de situatie rondom WhatsApp.
Verder lezen bij de bronLees ons boek
Gemeenten. Bewustzijn. Privacy.
Nieuwsbrief
Deze versturen we 3-4x per jaar.
Recente blogs
Meer recente berichten
Booking.com meldt datalekken op tijd na ingrijpen AP | Verder lezen | |
AVG verzoek frauderende ambtenaar toch geen misbruik van recht, KPMG moet alsnog inzage geven | Verder lezen | |
Bedrijven investeren jaarlijks ruim 92.000 euro voor bijscholing cybersecurityteams | Verder lezen | |
Gartner: Identiteitsbeheer cruciaal voor cyberbeveiliging | Verder lezen | |
AP wijst politieke partijen op risico s persoonsgegevens rondom verkiezingen | Verder lezen | |
Delen videobeelden van misdragingen werknemer vormen geen inbreuk op AVG | Verder lezen | |
Onderzoek Cisco: slechts 3 procent organisaties volledig voorbereid op cyberaanval | Verder lezen | |
2030: Een cyberveiligheid roadmap voor een veranderende wereld | Verder lezen | |
Vriendelijker ontvangst en meer privacy op vernieuwd Werkplein in raadhuis Amstelveen | Verder lezen | |
Onduidelijke privacy instellingen Apple verwarren zelfs academici | Verder lezen |