Besluitvormers weten niet hoe ze proactiever kunnen zijn op het gebied van cybersecurity

Onderzoek van Kaspersky toont aan dat meer dan de helft moeite heeft om verbeteringen op het gebied van cybersecurity binnen hun bedrijf te financieren.

Of het nu gaat om aanvallen op de supply chain of APT s (Advanced Persistent Threats) – het bedreigingslandschap voor bedrijven evolueert voortdurend en wordt steeds complexer. Dus waarom zijn bedrijven zo passief in hun cybersecurityactiviteiten? Uit een nieuw onderzoek van Kaspersky blijkt dat de meeste zakelijke besluitvormers in Europa (61%) graag proactiever zouden willen zijn en hun cybersecuritymaatregelen zouden willen versterken, maar niet weten hoe ze dat moeten doen.

Aangezien zakelijke besluitvormers in de toekomst steeds meer verantwoordelijk zullen worden voor security-incidenten, moeten bedrijven volgens Gartner hun cybersecurity versterken en een solide cybersecuritystrategie implementeren binnen de hele organisatie. Daarom moet het management op C-niveau hun IT-afdeling of Security Operation Center (SOC) afstemmen op alle andere afdelingen – van HR tot marketing en sales – om hun bedrijf naar een veiligere toekomst te leiden. Dit vereist de implementatie van een SOC op ondernemingsniveau en – vooral voor kleinere bedrijven met een gebrek aan interne middelen – de toevoeging van een externe threat intelligence-laag of SIEM-integratie.

Verder lezen bij de bron
IB&P

Lees ons boek

Gemeenten. Bewustzijn. Privacy.

Het handboek voor informatiebewustzijn bij de lokale overheid.

Nieuwsbrief

Deze versturen we 3-4x per jaar.

Recente blogs

Voldoe je als gemeente aan de AVG?
Veel gemeenten hebben zich de afgelopen jaren met de AVG beziggehouden om ervoor te zorgen dat zij AVG-proof zijn. Met de AVG ben je alleen nooit ‘klaar’. Privacy is namelijk een continu proces. Maar hoe weet je of je als gemeente voldoet aan de AVG?
Behaviour by Design?
Alleen technische beveiligingsmaatregelen nemen om incidenten te voorkomen is nooit genoeg. Uiteindelijk draait het om het gedrag van mensen. Maar hoe zorg je voor bewuste medewerkers? Ofwel, hoe maak je bewustwording tot een succes?
Gezichtsherkenning een inbreuk op de privacy?
Gezichtsherkenning is een methode om de identiteit van personen te ontdekken of te controleren aan de hand van hun gezicht. Privacyorganisaties maken zich zorgen over de opmars van slimme camera’s met gezichtsherkenning. Want hoe zit het met het waarborgen van de privacy?

Meer recente berichten

Nieuwe AVG boetes, dit verandert er
Verder lezen
NCSC mag in afwachting van wet in noodsituaties dreigingsinformatie delen
Verder lezen
Waar gaat uw security budget naartoe?
Verder lezen
Nog veel meer mogelijk met studiedata als privacy in orde is
Verder lezen
Superscience: privacy moeilijk? Een mythe!
Verder lezen
EU veroordeelt Russische cyberaanvallen op Oekraine
Verder lezen
Security draait om mensen
Verder lezen
GGD biedt schadevergoeding van 500 euro voor slachtoffers van datalek
Verder lezen
Een beetje minder privacy op WhatsApp om kinderen te beschermen? De emoties maken het debat lastig
Verder lezen
Brits NCSC waarschuwt bedrijven 33 miljoen keer voor malware en open poorten
Verder lezen