Skip to main content

Vriendelijker ontvangst en meer privacy op vernieuwd Werkplein in raadhuis Amstelveen

Inwoners die hulp willen met scholing of het vinden van werk kunnen sinds deze maand terecht op het volledig vernieuwde Werkplein in het raadhuis in Amstelveen. Het Werkplein is op de schop genomen zodat we onze inwoners nog beter kunnen helpen, zegt wethouder Marijn van Ballegooijen.

De verbouwing was vooral nodig om inwoners vriendelijker te kunnen ontvangen, zo meldt de gemeente. Het Werkplein was ooit vooral gericht op werk werk werk, zegt Van Ballegooijen. Hij vervolgt: Dat is al lang niet meer zo. Tegenwoordig kijken we veel breder naar de behoeftes van inwoners en hoe we ze kunnen helpen aan duurzaam werk dat bij ze past. Daarnaast is een vriendelijker ontvangst en meer privacy heel belangrijk in onze dienstverlening. Een bijstandsaanvraag hoeft niet meer aan een open balie.

Menselijke Maat

Door de nieuwe indeling van het Werkplein kunnen medewerkers en inwoners op een gelijkwaardige manier met elkaar in gesprek. Dit past goed bij de stappen die we zetten op het gebied van de Menselijke Maat, een project waarmee we onze dienstverlening en communicatie merkbaar verbeteren, zegt Van Ballegooijen.

Verder lezen bij de bron
IB&P

Lees ons boek

Gemeenten. Bewustzijn. Privacy.

Het handboek voor informatiebewustzijn bij de lokale overheid.

Nieuwsbrief

Deze versturen we 3-4x per jaar.

Recente blogs

Inzicht in je risico’s: onmisbaar voor elke gemeente
In de digitale wereld is het beschermen van informatie en het beheren van risico’s cruciaal, ook voor gemeenten. Waarom dit belangrijk is en hoe je dit aanpakt, lees je in deze blog.
Rapportage Datalekken AP 2023
Te veel organisaties in Nederland die worden getroffen door een cyberaanval, waarschuwen betrokkenen niet dat hun gegevens in verkeerde handen zijn gevallen’. Dit blijkt uit het jaarlijkse overzicht van datalekmeldingen in Nederland van de Autoriteit Persoonsgegevens (AP). In deze blog lees je de belangrijkste conclusies uit het rapport.
Wat is de rol van de Privacy Officer bij BCM?
Het is belangrijk dat de dienstverlening van de gemeente altijd doorgaat, ook in het geval van een incident of calamiteit. Dit noemen we bedrijfscontinuïteit. Nu is de vraag: wat is de rol van de Privacy Officer hierbij? Is dat alleen om de wet na te leven, of speel je ook een rol bij het draaiende houden van de dienstverlening in moeilijke tijden?

Meer recente berichten

1 op 2 cyberaanvallen worden intern gepleegd
Verder lezen
Aanpassingen Handelsregister: meer privacy en verbeterde toegankelijkheid
Verder lezen
Waar en wanneer mag je vliegen met een drone in Nederland?
Verder lezen
Kwart cybersecurity incidenten bij Europese mkb ers door zwakke wachtwoorden
Verder lezen
Impact van generative AI op cybersecurity landschap groeit
Verder lezen
Politie luidt noodklok over encryptie op digitale platforms in Nederland
Verder lezen
Voorwaarden burgers en zorgverleners bij delen gegevens
Verder lezen
Tot 10 miljoen boete voor onaangepaste cyberbeveiliging
Verder lezen
Hoe AI de SOC expert te hulp schiet
Verder lezen
Kinderporno opsporen met detectiesoftware op mobiel: experts tegen EU wetsvoorstel
Verder lezen