Week van de Digitale Ethiek
Van 24 tot en met 28 januari 2022 is het de Week van de Digitale Ethiek. Deze week gaat over het beschermen van uw persoonlijke gegevens op internet. Er zijn workshops, debatten, kennisgesprekken en stadswandelingen. Wilt u meer weten over digitale ethiek, of wilt u hierover meepraten? Meld u dan aan voor een activiteit.
Digitale ethiek betekent op een veilige en fatsoenlijke manier omgaan met gegevens via internet, zoals e-mailadressen, bankrekeningnummers of huisadressen. Daarnaast houdt digitale ethiek in dat gegevens goed worden beschermd en dat bedrijven niet zomaar om gegevens vragen die ze niet nodig hebben.
Bescherming van uw gegevens
De gemeente organiseert de Week van Digitale Ethiek samen met organisaties zoals de Vereniging Nederlandse Gemeenten (VNG), You are Your profile Foundation, Wish Will Way Foundation en Waag. Zij geven tijdens deze week antwoord op verschillende vragen zoals:
- Hoe gaat de gemeente om met uw gegevens?
- Waarvoor worden uw gegevens gebruikt, mag u zelf beslissen wat daarmee gebeurt?
Nieuwsbrief
Deze versturen we 3-4x per jaar.
Recente blogs
Meer recente berichten
Autoriteit Persoonsgegevens ontvangt veel klachten over camera’s | Verder lezen | |
AFM: Financiële organisaties moeten grip krijgen op ICT-risico’s en interne controle | Verder lezen | |
AP controleert vanaf 1 juli registratie scanauto’s in algoritmeregister | Verder lezen | |
Digitale soevereiniteit bestaat niet in zwart-wit | Verder lezen | |
Inlichtingendiensten slaan alarm over privacy: je nieuwe auto luistert actief mee | Verder lezen | |
Amerikaanse overheid moet update voor kritiek Dell-lek binnen 3 dagen uitrollen | Verder lezen | |
Waarschuwing voor personeel dat met AI aan de slag gaat: ‘Kans op datalek groot’ | Verder lezen | |
Intelligentie als wapen | Verder lezen | |
Veilige softwarekeuzes bij het toepassen van AI in de zorg | Verder lezen | |
Cyberdreiging, AI en tekort aan softwarekennis zetten organisaties onder druk | Verder lezen |