Streng zijn met privacy levert nieuwe klanten op
Bedrijven die streng zijn met privacy jagen klanten niet weg, maar tonen zich als attente hoeder van klantdata. Dat levert juist positieve aandacht en soms zelfs nieuwe kopers op.
Het beschermen van persoonlijke gegevens van consumenten wordt veelal gezien als een noodzakelijk kwaad dat de wet dicteert. Zoals de discussie rondom cookiewalls bijvoorbeeld laat zien, worden er geen schoonheidsprijzen mee gewonnen. Privacyregels lijken eerder lastig dan nuttig.
Nieuw onderzoek laat echter zien dat streng en transparant omgaan met klantgegevens juist nieuwe klanten kan opleveren. De crux zit m in de wijze waarop met de consument wordt gecommuniceerd en in welke mate deze het idee van controle ervaart.
Vandaag op de eerste dag van digitale marketingbeurs DMEXCO in Keulen presenteert Google Privacy by design: the benefits of putting people in control. Dat is het rapport van een onderzoek dat Ipsos in juli 2022 uitvoerde in Europa onder 20.000 respondenten.
Verder lezen bij de bronLees ons boek
Gemeenten. Bewustzijn. Privacy.
Nieuwsbrief
Deze versturen we 3-4x per jaar.
Recente blogs
Meer recente berichten
EU dataplatform voor medische gegevens stap dichterbij | Verder lezen | |
Brancheorganisaties slaan alarm om nieuwe eisen cyberveiligheid | Verder lezen | |
NSA slaat alarm over risico s van AI voor cybersecurity | Verder lezen | |
Aanmeldplicht voor Dodenherdenking op de Dam, organisatie zegt bezoekers niet te screenen | Verder lezen | |
Eerste Hulp bij Datalek: bewaar minder persoonlijke gegevens | Verder lezen | |
Europese bedrijven niet opgezet met minder strenge cloudwetgeving | Verder lezen | |
Cyberaanval op gemeenten Voorschoten en Wassenaar afgeslagen | Verder lezen | |
EDPB: Toestemmings of betalen modellen moeten echte keuze bieden | Verder lezen | |
Zoom lost laatste privacyrisico s op voor gebruik in onderwijs | Verder lezen | |
Blijf waakzaam op infiltratiepogingen van open source projecten | Verder lezen |