Skip to main content

Privacyverklaring gemeente Kampen

Op de website van de gemeente Kampen vind je haar privacyverklaring, waarin staat welke persoonsgegevens worden verwerkt, wat de verwerkingsdoelen zijn en wat uw rechten zijn. Ook goed te gebruiken als voorbeeld voor jouw gemeente!

Als u onze website bezoekt en gebruik maakt van onze elektronische diensten, verwerkt de gemeente Kampen persoonsgegevens over u. Een persoonsgegeven is informatie die herleidbaar is tot een natuurlijk persoon.

Afhankelijk van het onderwerp zijn dat de volgende persoonsgegevens:

  • voor- en achternaam
  • geslacht
  • geboortedatum
  • geboorteplaats
  • telefoonnummer
  • adresgegevens
  • burgerservicenummer
  • geboortedatum
  • e-mailadres
  • kentekennummer
  • ip-adres

Bijzondere persoonsgegevens zijn informatie over: godsdienst, politieke voorkeur, seksuele geaardheid, gezondheid, strafrechtelijk verleden en ras. De gemeente Kampen verwerkt de volgende bijzondere persoonsgegevens van u:

  • gezondheidsgegevens

Wettelijke grondslag

De gemeente Kampen verwerkt de hierboven genoemde persoonsgegevens wanneer wij hiervoor een wettelijke grondslag hebben. De wettelijke grondslagen zijn: toestemming, uitvoering van een overeenkomst, wettelijke verplichting, vitaal belang en publiekrechtelijk taak.

Verder lezen bij de bron
IB&P

Lees ons boek

Gemeenten. Bewustzijn. Privacy.

Het handboek voor informatiebewustzijn bij de lokale overheid.

Nieuwsbrief

Deze versturen we 3-4x per jaar.

Recente blogs

Inzicht in je risico’s: onmisbaar voor elke gemeente
In de digitale wereld is het beschermen van informatie en het beheren van risico’s cruciaal, ook voor gemeenten. Waarom dit belangrijk is en hoe je dit aanpakt, lees je in deze blog.
Rapportage Datalekken AP 2023
Te veel organisaties in Nederland die worden getroffen door een cyberaanval, waarschuwen betrokkenen niet dat hun gegevens in verkeerde handen zijn gevallen’. Dit blijkt uit het jaarlijkse overzicht van datalekmeldingen in Nederland van de Autoriteit Persoonsgegevens (AP). In deze blog lees je de belangrijkste conclusies uit het rapport.
Wat is de rol van de Privacy Officer bij BCM?
Het is belangrijk dat de dienstverlening van de gemeente altijd doorgaat, ook in het geval van een incident of calamiteit. Dit noemen we bedrijfscontinuïteit. Nu is de vraag: wat is de rol van de Privacy Officer hierbij? Is dat alleen om de wet na te leven, of speel je ook een rol bij het draaiende houden van de dienstverlening in moeilijke tijden?

Meer recente berichten

1 op 2 cyberaanvallen worden intern gepleegd
Verder lezen
Aanpassingen Handelsregister: meer privacy en verbeterde toegankelijkheid
Verder lezen
Waar en wanneer mag je vliegen met een drone in Nederland?
Verder lezen
Kwart cybersecurity incidenten bij Europese mkb ers door zwakke wachtwoorden
Verder lezen
Impact van generative AI op cybersecurity landschap groeit
Verder lezen
Politie luidt noodklok over encryptie op digitale platforms in Nederland
Verder lezen
Voorwaarden burgers en zorgverleners bij delen gegevens
Verder lezen
Tot 10 miljoen boete voor onaangepaste cyberbeveiliging
Verder lezen
Hoe AI de SOC expert te hulp schiet
Verder lezen
Kinderporno opsporen met detectiesoftware op mobiel: experts tegen EU wetsvoorstel
Verder lezen