Privacy Officer Hilvarenbeek en Goirle

Bijdragen aan de operationele implementatie van het privacy beleid bij de gemeente Hilvarenbeek en Goirle? De gemeente zoekt een Privacy Officer met enkele jaren werkervaring en een sterk analytisch vermogen voor 36 uur per week.

Functie omschrijving

De belangrijkste taken

  • Het bijdragen aan de operationele implementatie van het privacy beleid (in processen en systemen).
  • Het bijdragen aan het creëren van draagvlak voor het privacy beleid en stimuleren van privacy bewustzijn op alle niveaus.
  • Het inrichten, bijhouden en onderhouden van een verwerkingsregister en opstellen en beoordelen van verwerkersovereenkomsten.
  • Je helpt werkprocessen in te richten die nodig zijn om de eisen van de AVG uit te voeren (denk aan werkwijzen voor de melding van een datalek, recht op inzage gegevens, voorkomen van verstrekking van ongewenste persoonsgegevens en risico’s in kaart brengen door middel van een Privacy Impact Assessment (PIA)).
  • Je toetst vanuit geldende en toekomstige wet- en regelgeving het privacy beleid voor de drie gemeenten.
  • Je stimuleert actief het bewustzijn voor een integere omgang met gegevens en de consequenties van privacy wet- en regelgeving op de bedrijfsvoering.
  • Je rapporteert rechtstreeks aan de Functionaris Gegevensbescherming (FG).
  • Je zorgt voor een tijdige en correcte afhandeling van verzoeken van burgers en overige belanghebbenden, je coördineert de melding van datalekken en adviseert het management over eventueel te nemen maatregelen.
  • Je toetst de opzet en werking van genomen maatregelen ter bescherming van persoonsgegevens door het (laten) uitvoeren van DPIA’s in een privacy programma

Functie-eisen

Wat vragen we?

  • Jij bent een gesprekspartner op het gebied van privacy vraagstukken. Je brengt je adviezen met impact en weet de onafhankelijke rol van het privacy team te waarborgen;
  • Je beschikt over minimaal een passende afgeronde hbo-opleiding;
  • Je hebt enkele jaren werkervaring op het gebied van privacy, bij voorkeur in een gemeentelijke organisatie;
  • Je hebt kennis van ICT, AO/IC processen, informatiebeveiliging en auditing in relatie tot de vastlegging van (persoons)gegevens;
  • Je bent een proactieve collega die door samenwerking en het creëren van draagvlak in staat is om gezamenlijke resultaten te bereiken. Hierin zoek je de verbinding op tussen de samenwerkende gemeenten, afdelingen en teams en draag je verbetervoorstellen aan;
  • Je bent analytisch, kunt een probleem of vraagstuk vanuit verschillende invalshoeken bekijken en hierin goed hoofd- en bijzaken onderscheiden;
  • Je hebt politiek bestuurlijke sensitiviteit.

Salarismaximaal
€3805,- bruto per maand

Dienstverband
Tijdelijke aanstelling voor de duur van project / traject / werkzaamheden

Contractduur
2 jaar

Uren per week
maximaal 36 uur per week

Rijbewijzen
B

Salarisomschrijving

Binnen de gemeenten Goirle en Hilvarenbeek, maar ook in de samenwerking met Oisterwijk, krijg je de ruimte om jezelf te ontwikkelen en kun je rekenen op een afwisselende baan en goede arbeidsvoorwaarden. Er heerst een prettige en collegiale werksfeer en de verantwoordelijkheden worden laag in de organisaties gelegd. Het betreft een nieuwe functie die nog definitief gewaardeerd moet worden. Wij gaan voorlopig uit van schaal 9. Afhankelijk van opleiding en ervaring bieden we een salaris van maximaal € 3.805,– bruto per maand bij een 36-urige werkweek. Het salaris is exclusief de opbouw van 17,05% individueel keuzebudget (IKB).

Overige arbeidsvoorwaarden

Werken voor twee gemeenten

De privacy officer gaat werken voor de gemeenten Goirle en Hilvarenbeek. De gemeente Oisterwijk is ook een samenwerkingspartner en met de privacy officer van Oisterwijk wordt nauw samengewerkt.

Bijzonderheden

De sollicitatiegesprekken zijn gepland in week 2.

gemeente Hilvarenbeek en Goirle

Bijna 65.000 inwoners, elf dorpskernen, groen & landelijk, dynamisch & bruisend: de gemeenten Goirle, Hilvarenbeek en Oisterwijk hebben ieder hun eigen kleur en kracht, maar delen tegelijkertijd ook veel overeenkomsten. En dat is precies waarom deze drie gemeenten steeds vaker en intensiever samenwerken. Goirle, Hilvarenbeek en Oisterwijk versterken de kwaliteit van dienstverlening, brengen de kwetsbaarheid van de ambtelijke organisaties terug en verlagen daar waar mogelijk de (meer)kosten. We werken daarom samen aan enkele grote projecten. Daarnaast zoeken ze elkaar ook op voor diverse onderwerpen op uitvoeringsniveau.

Om keuzes voor de toekomst te kunnen maken, hebben de gemeenten hun visies vastgelegd in hun eigen Toekomstvisies en in de bestuurlijke visie op samenwerking gemeenten Goirle, Hilvarenbeek en Oisterwijk. Kiezen voor werken bij de gemeente Goirle, Hilvarenbeek of Oisterwijk betekent kiezen voor uitdagingen nu en in de toekomst.

De gemeenten Hilvarenbeek, Goirle en Oisterwijk vinden privacy een belangrijk onderdeel van het gemeentelijk beleid.Meer informatie over de organisatie

dienstverlening

Als privacy officer ga je deel uitmaken van het virtueel team privacy & informatiebeveiliging voor de gemeenten Hilvarenbeek, Oisterwijk en Goirle. Samen met de functionaris gegevensbescherming en de privacy officer van Oisterwijk ben je verantwoordelijk voor het verder ontwikkelen, implementeren en het onderhouden van het privacy beleid en de hieraan gerelateerde activiteiten binnen de drie gemeenten met betrekking tot de verwerking van persoonsgegevens. In het team vervul je als privacy officer een rol in de dagelijkse uitvoering, advisering en aansturing op het gebied van privacy en informatiebeveiliging en ben je voor de organisatie een gesprekspartner om privacy-taken gezamenlijk uit te voeren.


Verder lezen bij de bron

IB&P
Recente berichten van IB&P (bekijk alles)

Lees ons boek

Gemeenten. Bewustzijn. Privacy.

Het handboek voor informatiebewustzijn bij de lokale overheid.

Nieuwsbrief

Deze versturen we 3-4x per jaar.

Recente blogs

Tips voor het beveiligen van Office 365
Eind april actualiseerde het Amerikaans ‘Cybersecurity & Infrastructure Security Agency’ (CISA) haar beveiligingsadvies voor Microsoft Office 365. Dat is relevante informatie omdat veel gemeenten momenteel, al dan niet versneld n.a.v. de noodzaak tot thuiswerken, bezig zijn met het uitrollen van Office 365. Daarom vandaag een blog waarin ik de belangrijkste beveiligingsinstellingen voor Office 365 bespreek.
Hoe bescherm ik mij als gemeente tegen ransomware-aanvallen?
Het kan gebeuren dat je als gemeente urenlang (of in het ergste geval dagen) niet kunt werken vanwege ransomware. In deze blog geef ik tips voor preventieve maatregelen die je kan treffen om besmetting te voorkomen. Toch getroffen? Dan vind je hier ook een handig stappenplan om de schade zoveel mogelijk te beperken.
Agenda Digitale Veiligheid 2020-2024: oude wijn in nieuwe zakken?
In februari publiceerde de VNG de Agenda Digitale Veiligheid 2020-2024 voor een veilige (digitale) gemeente. Biedt deze nieuwe agenda daadwerkelijk een nieuw handelingsperspectief? Of is het oude wijn in nieuwe zakken…

Meer recente berichten

NTA 7516 certificering voor ZorgMail
Verder lezen
Gezichtsherkenning??
Verder lezen
VNG Realisatie E-Magazine #9
Verder lezen
Half jaar na Citrix-crisis zijn 25 Nederlandse organisaties gehackt. En ze weten zelf van niets
Verder lezen
Podcast #9 UPP: Uitwisseling persoonsgegevens en privacy
Verder lezen
Onderzoeksrapport juridische aspecten van algoritmen die besluiten nemen
Verder lezen
Aansluiten op het Digitaal Stelsel Omgevingswet
Verder lezen
Melden loont!
Verder lezen
Jaarverslag AP 2019: meer focus op handhaving
Verder lezen
CIP Cast – Privacy webinar: AVG in tijden van corona
Verder lezen