Werken in een multidisciplinair team om het niveau van privacy en informatiebeveiliging binnen de gemeente Nieuwegein te verbeteren? De gemeente zoekt nog een FG voor 32 – 36 uur per week. Je kunt nog tot 6 mei solliciteren.
De gemeenten Houten, IJsselstein, Lopik, Montfoort en Nieuwegein werken op een informele basis samen op het gebied van informatieveiligheid en privacy. Daar waar voordelen zijn in die samenwerking, worden deze benut. Samen hebben deze 5 gemeenten bijna 175.000 inwoners en vele bedrijven en instellingen als klant. Een uitdagende en dynamische omgeving in het midden van het land.
De gemeenten moeten zorgvuldig en veilig, proportioneel en vertrouwelijk omgaan met het verzamelen, bewaren, beheren en gebruiken van persoonsgegevens en andere informatie die de persoonlijke levenssfeer van burgers raakt. Burgers moeten daarop kunnen vertrouwen.
Om daar op een goede wijze invulling aan te geven zijn de vijf gemeenten gezamenlijk op zoek naar een:
Als Functionaris Gegevensbescherming geef je invulling aan de formele rol van interne toezichthouder. Je wordt bij de vijf deelnemende gemeenten ingezet en de werkzaamheden worden in alle onafhankelijkheid uitgevoerd op locatie bij de vijf gemeenten. Bij de uitvoering van je werkzaamheden werk je nauw samen met de lokale Privacy Officers en de Chief Information Security Officers. Je bent multidisciplinair ingesteld en je adviseert de vijf gemeenten gevraagd en ongevraagd, zodat deze voldoen aan de eisen van wet- en regelgeving. Op lokaal niveau adviseer je op hoofdlijnen en op intergemeentelijk niveau faciliteer je de samenwerking. Tegelijkertijd heb je oog voor uitvoerbaarheid van de overheidstaken in samenhang met de eisen aan gegevensbescherming. Dat vergt kennis van de privacyregelgeving, in combinatie met ICT-kennis en organisatie-ervaring.
Je werkt praktisch toe naar een hoger niveau van gegevensbescherming. De Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) is daarbij de norm.
– bewustwording van gegevensbescherming en AVG,
– privacy impact analyses van verwerking van persoonsgegevens,
– opzet registers,
– procesverbeteringen,
– oplossen vraagstukken en
– implementatie privacy beleid op lokaal niveau.
Voor een goede invulling van deze functie zijn een aantal harde en zachte skills onontbeerlijk. Voor wat betreft de harde skills zijn dit:
Veel ruimte voor eigen initiatief en ontwikkeling in een dynamische werkomgeving met korte lijnen en een prettige werksfeer.
Wij bieden een aanstelling voor de duur van een jaar met uitzicht op een vast dienstverband. Afhankelijk van opleiding en ervaring bieden we een salaris van maximaal 5.520,- (functieschaal 12) bruto per maand bij een 36-urige werkweek. Daarnaast krijg je een Individueel Keuzebudget (IKB) van 17,05% dat je vrij kunt besteden aan de beschikbare doelen, passend bij jouw persoonlijke wensen.
De gemeente Nieuwegein zal als werkgever fungeren.
Verder lezen bij de bronDeze versturen we 3-4x per jaar.
Kaag: digitale euro moet anoniemer zijn dan huidige digitale valuta | Verder lezen | |
Aandacht van cybercriminelen verschuift naar mkb | Verder lezen | |
Privacy risico s in kaart brengen met een DPIA | Verder lezen | |
Beveiliging informatie geen prioriteit bij Ministerie van Buitenlandse Zaken | Verder lezen | |
NIS2: onduidelijke wet in combinatie met hoge boetes | Verder lezen | |
AP wil opheldering over fraude algoritme gemeenten | Verder lezen | |
Een tip of klacht indienen bij de AP | Verder lezen | |
Wegiz vraagt om aantal nieuwe NEN normen | Verder lezen | |
Hack bij gemeente: criminelen hadden toegang tot tienduizenden gegevens | Verder lezen | |
Kabinet heeft meer tijd nodig voor anonieme bsn s en socialemediamonitoring | Verder lezen |
Copyright © 2014 - 2021 IB&P B.V.
algemene voorwaarden - privacyverklaring.
responsible disclosure - sitemap