Privacy Officer Servicepunt71

Werken voor de shared service organisatie voor meerdere gemeenten? In de rol van Privacy Officer bij Servicepunt71 werk je mee aan de nieuwe afdeling informatiemanagement binnen de organisatie.

32-36 uur max. € 4.225,- bij 36 uur (schaal 10)

Ben jij een ervaren en gedreven privacybewaker en wel in voor een avontuur? Dan is de functie van privacy officer bij onze nieuwe afdeling Informatiemanagement echt iets voor jou.

Wat zijn je werkzaamheden als Privacy Officer?

Vormgeven en bewaken van het privacybeleid op basis van de wetgeving, met specifieke aandacht voor de Basisregistratie Persoonsgegevens. Adviseren over de invoering of verbetering van onze systemen. Beoordelen van beveiligingsincidenten en datalekken en deze samen met de functionaris gegevensbescherming binnen de lijn afhandelen. Inrichting van de privacy-boekhouding en brede bewustmaking van privacyaspecten.

Op deze manier werk jij mee aan het succes van de nieuwe afdeling Informatiemanagement bij de shared service organisatie Servicepunt71. Stapsgewijs nemen we alle informatiemanagement- taken van vier gemeenten en twee samenwerkingsverbanden voor onze rekening, in een nieuwe organisatie met 50 enthousiaste en deskundige medewerkers. Uitzoeken, pionieren, lachen, vallen, opstaan en zorgen dat het gaat werken. Samen bouwen we aan een robuuste, effectieve, toekomstgerichte informatievoorziening voor de Leidse regio en aan een toonaangevende IT-organisatie. Een invloedrijke rol bij de bescherming van de gegevens van een paar honderdduizend burgers en honderden medewerkers, dat bieden we jou als privacy officer!

Wat vragen wij van jou?

Je bent enthousiast over jouw vakgebied, goed op de hoogte van ontwikkelingen en je past die gemakkelijk toe. Voor de business én voor je directe collega’s ben je een constructieve en overtuigende gesprekspartner die pragmatisch denkt en geen moeite heeft met het opzoeken van de grenzen van de mogelijkheden. Je koppelt een goed analytisch vermogen aan het genereren van ideeën en oplossingen. En je beschikt over:

  • Een HBO-opleiding, bijvoorbeeld in de richting bedrijfskundige informatica of rechten.
  • Aanvullende opleidingen, zoals S-DPP, S-DPF, CIPP/E of CIPM.
  • 2 tot 5 jaar werkervaring op het gebied van privacy bij de overheid.

Wat bieden wij jou?

Ruim baan voor een waakhond met lef zoals jij! Werken in de levendigheid van een organisatie onder constructie, die ook tijdens de bouw wordt afgerekend op betrouwbaarheid en kwaliteit. Nog lang niet alles ligt vast, maar we popelen om er vanaf 1 juli 2019 met elkaar de schouders onder te zetten. Jouw schouders, je projectervaring en vasthoudendheid zijn daarbij meer dan welkom. Verder hebben we voor jou:

  • Een salaris van maximaal € 4.225,- (schaal 10, bij een volledige werkweek).
  • Een vaste aanstelling en een werkweek van 32 tot 36 uur.
  • Prima secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals 25 vakantiedagen, invloed op je werktijden en de mogelijkheid om thuis te werken.
  • Overige arbeidsvoorwaarden die je via een Individueel Keuzebudget zelf kunt kiezen.
  • Bij jou passende opleidings- en doorgroeimogelijkheden.
  • De gelegenheid om aan het eind van de werkdag te ontspannen in één van de vele Leidse parken of in de gezellige horeca in de binnenstad (allemaal op loopafstand).

Enthousiast geworden over deze functie?

  • We zien je sollicitatie graag tegemoet. Solliciteren kan tot en met 12 mei. Let op: we nemen sollicitaties alleen in behandeling als ze binnenkomen via het online sollicitatieformulier.
  • Wil je eerst meer inhoudelijke informatie? Neem dan contact op met Henriëtte Tans, teammanager, op 06-50617804.
  • Wil je meer weten over de sollicitatieprocedure? Neem dan contact op met onze Servicedesk HRM. Dat kan via (071) 516 74 00 of per mail.

Extra informatie

  • Benieuwd naar de nieuwe afdeling, wat we gaan doen en wie je nieuwe manager en collega’s worden? Op onze website vertellen we je graag meer.
  • Houd er rekening mee dat de vacaturetekst na de sluitingsdatum van deze site verdwijnt.
  • We werken volgens deze sollicitatiecode.
  • Het kan zijn dat we referenties natrekken, uiteraard met jouw toestemming.
Verder lezen bij de bron
IB&P

Lees ons boek

Gemeenten. Bewustzijn. Privacy.

Het handboek voor informatiebewustzijn bij de lokale overheid.

Nieuwsbrief

Deze versturen we 3-4x per jaar.

Recente blogs

10 veelgemaakte fouten bij het configureren, beheren en beveiligen van systemen
Tien veelgemaakte fouten bij het configureren, beheren en beveiligen van systemen zorgen ervoor dat cybercriminelen nog altijd weten in te breken bij organisaties en toegang krijgen tot netwerken en data. Welke tien fouten zijn dit en hoe kan je deze aanpakken? Je leest het in deze blog!
Wat zijn mijn plichten als verwerkingsverantwoordelijke?
Als gemeente ben je in veel gevallen verwerkingsverantwoordelijke voor de persoonsgegevens die je verwerkt. Wanneer je verwerkersverantwoordelijke bent, horen hier een aantal plichten bij. Welke dit zijn, lees je in deze blog.
Wachtwoorden beheren? Gebruik een wachtwoordmanager!
De BIO schrijft voor dat gemeenten een wachtwoordmanager beschikbaar moeten stellen aan hun medewerkers. Maar wat is een wachtwoordmanager nu precies? Wat zijn de voordelen? En hoe veilig zijn ze? Je leest het in deze blog!

Meer recente berichten

Ook in cyberspace biedt Oekraine taaie weerstand
Verder lezen
Veilig en anoniem communiceren op het dark web
Verder lezen
Een veilige en transparante Europese markt: Digital Services Act
Verder lezen
Security experts over nieuwe security richtlijn NIS 2
Verder lezen
Cyberbeveiliging: Parlement neemt nieuwe wet aan om veerkracht EU te versterken
Verder lezen
Raad van State uit kritiek op wet voor delen data door overheid
Verder lezen
Impactstudie CSIRT s in het kader van de herziening van de NIB richtlijn
Verder lezen
NCSC: meer onderzoek naar impact van encryptie
Verder lezen
Privacytoets vergeten: onderzoek naar verkeersstromen in Enschede ligt stil
Verder lezen
PEGA commissie wil Europese regels voor inzet spyware
Verder lezen