Streng zijn met privacy levert nieuwe klanten op
Bedrijven die streng zijn met privacy jagen klanten niet weg, maar tonen zich als attente hoeder van klantdata. Dat levert juist positieve aandacht en soms zelfs nieuwe kopers op.
Het beschermen van persoonlijke gegevens van consumenten wordt veelal gezien als een noodzakelijk kwaad dat de wet dicteert. Zoals de discussie rondom cookiewalls bijvoorbeeld laat zien, worden er geen schoonheidsprijzen mee gewonnen. Privacyregels lijken eerder lastig dan nuttig.
Nieuw onderzoek laat echter zien dat streng en transparant omgaan met klantgegevens juist nieuwe klanten kan opleveren. De crux zit m in de wijze waarop met de consument wordt gecommuniceerd en in welke mate deze het idee van controle ervaart.
Vandaag op de eerste dag van digitale marketingbeurs DMEXCO in Keulen presenteert Google Privacy by design: the benefits of putting people in control. Dat is het rapport van een onderzoek dat Ipsos in juli 2022 uitvoerde in Europa onder 20.000 respondenten.
Verder lezen bij de bronLees ons boek
Gemeenten. Bewustzijn. Privacy.
Nieuwsbrief
Deze versturen we 3-4x per jaar.
Recente blogs
Meer recente berichten
Belang van data ethiek en privacy in de digitale wereld | Verder lezen | |
Governance artikel in wetsvoorstel NIS2 geeft bestuurder te veel ruimte | Verder lezen | |
Cybersecurity vaak te laat in beeld: tips voor een fundamentele aanpak | Verder lezen | |
Britse toezichthouder roept publiek op om privacybeleid apps te lezen | Verder lezen | |
Ook AIVD kijkt kritisch naar AWS cloudverhuizingsplan van SIDN | Verder lezen | |
Nederlandse bedrijven richten zich op quick wins bij implementatie NIS2 | Verder lezen | |
Mogelijk steviger toezicht op cybersecurity gemeentelijke websites | Verder lezen | |
Slimme camera s geven ouderenzorg privacy | Verder lezen | |
Ook AIVD kijkt kritisch naar AWS cloudverhuizingsplan van SIDN | Verder lezen | |
Bestuurders moeten verantwoordelijkheid nemen voor cybersecurity | Verder lezen |