Highlights Taskforce Samen Organiseren

De highlights van de vergadering van de Taskforce Samen Organiseren van 7 december 2018 zijn voor je gepubliceerd, zodat je op de hoogte bent van o.a. het samenwerken aan een gezamenlijk standpunt van gemeenten t.b.v. Digitale Identiteit.

In dit bericht leest u de Highlights uit de vergadering op 7 december 2018 van de Taskforce Samen Organiseren, met onder andere: de consultatie over de gezamenlijke informatiearchitectuur Common Ground, wijzigingen vanaf 2020 met het aanleveren van publiekrechtelijke beperkingen aan het kadaster en de standaard Verwerkersovereenkomst voor persoonsgegevens.

Consultatie in januari 2019 over concept uitgangspunten voor gezamenlijke informatie architectuur Common Ground (CG)

Samen met gemeenten en leveranciers heeft de kerngroep CG een beschrijving gemaakt van de concept uitgangspunten voor een gezamenlijke informatie architectuur voor toekomstbestendige dienstverlening van gemeenten aan inwoners en ondernemers. In januari 2019 worden deze uitgangspunten inclusief governance en werkwijze ter consultatie voorgelegd aan het CIO beraad, IMG, en VIAG. De bedoeling is dat het CvD in februari de uitgangspunten kan vaststellen zodat het kan worden behandeld in de ALV van juni 2019. CG is een belangrijke pijler onder de beweging van samen organiseren.

Meer informatie over CG staat op:

Verder lezen bij de bron

Renco Schoemaker
Recente berichten van Renco Schoemaker (bekijk alles)

Lees ons boek

Gemeenten. Bewustzijn. Privacy.

Het handboek voor informatiebewustzijn bij de lokale overheid.

Abonneren nieuwsbrief

Deze versturen we 3-4x per jaar.

Recente blogs

Tijdig betrokken worden als FG
In het kader van de dag van de FG een blog speciaal voor de Functionaris Gegevensbescherming. Formeel is meestal wel vastgelegd dat je als FG ‘tijdig en behoorlijk’ betrokken moet worden, maar in de praktijk word je nog weleens vanuit de flanken verrast. Herkenbaar? Lees dan snel verder!
Update: CISO, Privacy Officer en FG; wie doet en mag wat?
Activiteiten op het gebied van informatiebeveiliging en gegevensbescherming binnen gemeenten behoren te worden gecoördineerd door de CISO, de Privacy Officer en de FG. Maar wie is waarvoor verantwoordelijk? En hoe verhouden deze functies zich tot elkaar?
Praktische (privacy)tips voor thuis én op het werk
Hoe zorg je ervoor dat je medewerkers zowel thuis als op locatie veilig werken én veilig zijn? Zonder afbreuk te doen aan het fundamentele recht op privacy? Dat zijn de vragen die ik in deze blog ga behandelen.

Meer recente berichten

Cyberaanval Lochem gaat de hele overheid aan
Verder lezen
Privacybeleid Aalsmeer
Verder lezen
iBestuur webinar ‘Safety by design & by default’
Verder lezen
Ledenbrief uitvoering Archiefwet
Verder lezen
Rekenkameronderzoek naar informatiebeveiliging
Verder lezen
Glad ijs
Verder lezen
Een open digitaal eID-stelsel?
Verder lezen
Wizard inkoopeisen helpt bij aanbesteding
Verder lezen
Verzamelwet gegevensbescherming
Verder lezen
Inspiratie voor digitale participatie
Verder lezen

Dat gaat je (n)iets aan

IB&P is een adviesbureau op het gebied van informatiebeveiliging en privacy. We richten ons primair op de (lokale) overheid. We adviseren en ondersteunen bij het implementeren én blijvend voldoen aan o.a. de Baseline Informatiebeveiliging Overheid (BIO) en de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).