Skip to main content

Publicatie UWV Informatieplan

Op 2 januari jl. is het UWV Informatieplan gepubliceerd door de Tweede Kamer. In dit informatieplan lees je hoe het staat met o.a. de strategische veranderingen binnen het UWV met het oog op e-dienstverlening en de informatievoorziening. Het gehele document is te downloaden.

Vertrouwen in vakmanschap

UWV is ervan overtuigd dat mensen op hun best zijn als ze met werk kunnen deelnemen aan de maatschappij. Ook de maatschappij functioneert het best als zoveel mogelijk mensen aan het werk zijn. UWV heeft als missie om samen met zijn partners werken voor mensen te bevorderen. Als werken tijdelijk of langer onmogelijk is, zorgen we snel voor inkomen. Vertrouwen in vakmanschap is onze visie voor de komende jaren. Door te investeren in onze kennis en kunde werken we aan vakmanschap. Door vakmanschap te tonen, behalen we resultaat. Door resultaat te behalen, winnen we vertrouwen. Dat is voor ons essentieel. Vakmanschap is dan ook bepalend voor de keuzes die we maken bij de doorontwikkeling van onze ICT en daarmee ook onze dienstverlening aan onze klanten. Een stabiel, betrouwbaar en veilig ICT-landschap is voorwaardelijk voor de uitvoering van onze maatschappelijke taak en voor het kunnen bieden van (persoonlijke) dienstverlening aan onze klanten. Maar om ook in de toekomst onze maatschappelijke taak goed en betrouwbaar uit te kunnen voeren, werken we tijdig aan de vereenvoudiging en vernieuwing van onze ICT. Met moderne ICT ondersteunen we onze medewerkers, om vanuit hun vakmanschap goede dienstverlening aan onze klanten en partners te bieden die toekomstbestendig en wendbaar is. Deze focus op toekomstbestendigheid strekt zich uit over alle terreinen. Het betreft zowel het in lijn brengen van onze dienstverlening met de wensen in de maatschappij, als het moderniseren van de interne processen en ons ICT-landschap. Hiermee zetten we een volgende stap naar moderne dienstverlening.

Verder lezen bij de bron
IB&P

Lees ons boek

Gemeenten. Bewustzijn. Privacy.

Het handboek voor informatiebewustzijn bij de lokale overheid.

Nieuwsbrief

Deze versturen we 3-4x per jaar.

Recente blogs

Rapporteren zonder resultaat; de frustratie van elke FG en CISO
Een belangrijke taak van de FG en CISO is adviseren en rapporteren. Maar wat doe je als deze adviezen niet worden opgevolgd?
Hoe voer je een Business Impact Analyse (BIA) uit?
Met een BIA krijg je inzicht in de kritieke processen binnen je organisatie en bepaal je wat de mogelijke gevolgen zijn als er iets misgaat. Dit helpt jouw organisatie om te bepalen welke processen je als eerste weer opstart en hoe je de impact van verstoringen kunt minimaliseren. Maar wat is een BIA precies en hoe voer je deze uit? Dat lees je in deze blog.
Waarom is het lastig om structureel DPIA’s uit te voeren?
Toen de AVG van kracht werd, zijn gemeenten actief aan de slag gegaan om de privacy van hun inwoners te waarborgen, waaronder het uitvoeren van DPIA’s. Ondanks de verplichting en het belang van DPIA’s blijkt dat maar een klein aantal gemeenten deze structureel uitvoert. In deze blog leggen we uit waarom dit zo is en welke uitdagingen gemeenten tegenkomen

Meer recente berichten

Data doorverkopen mag soms wel, ondanks strenge privacywet
Verder lezen
Zutphen beschermt privacy van inwoners onvoldoende: We erkennen dat ruiterlijk
Verder lezen
Verouderde stoplichten in Nederland blijken relatief makkelijk te hacken
Verder lezen
Hackers stuurden phishingmails vanuit denhaag.nl
Verder lezen
Gemeenten lopen voor op Rijk met aantal registraties in Algoritmeregister
Verder lezen
Privacy First vraagt minister om aanpassing klantidentificatie banken
Verder lezen
Oekraine bant Telegram bij overheidsdiensten, leger en kritieke infrastructuur
Verder lezen
Consultatiereactie Baseline Informatiebeveiliging Overheid 2
Verder lezen
Waarschuwingen na datalek komen pas laat en zijn vaag, ziet privacywaakhond AP
Verder lezen
Adoptie van Privacy Enhancing Technologies gaat traag
Verder lezen