FG Gemeente Zeist

De vijf gemeenten van de regio Zuidoost Utrecht adviseren zodat deze voldoen aan de eisen van wet- en regelgeving? Je kunt voor 36 uur per week aan de slag als Functionaris Gegevensbescherming.

Je wordt ingezet bij de vijf deelnemende gemeenten binnen de regio Zuidoost Utrecht. Je werkt bij de uitvoering van taken nauw samen met de andere functionaris die al voor de regio werkzaam is en de lokale Privacy Officers. Je bent multidisciplinair ingesteld en je adviseert de regiogemeenten zodat deze voldoen aan de eisen van wet- en regelgeving. Op lokaal niveau adviseer je op hoofdlijnen en op regionaal niveau faciliteer je de samenwerking. Tegelijkertijd heb je oog voor uitvoerbaarheid van de overheidstaken in samenhang met de eisen aan gegevensbescherming. Dat vergt kennis van de privacyregelgeving, in combinatie met ICT-kennis en organisatie-ervaring.

Functie-inhoud

Verantwoordelijkheden
Je werkt praktisch toe naar een hoger niveau van gegevensbescherming. De Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) is daarbij de norm.

Wat ga je doen?

  • Het adviserend ondersteunen bij / managen van
    –       bewustwording van gegevensbescherming en AVG,
    –       privacy impact analyses van verwerking van persoonsgegevens,
    –       opzet registers,
    –       procesverbeteringen
    –       oplossen vraagstukken en
    –       implementatie privacy beleid op lokaal niveau.
  • Het adviseren op (grote) regionale privacy thema’s
  • Het organiseren van voorlichting en trainingen binnen de gemeente over privacy gerelateerde onderwerpen
  • Het fungeren als aanspreekpunt voor inwoners en medewerkers over vraagstukken, klachten en/of incidenten op het gebied van omgang met persoonsgegevens en privacy in brede zin.

Functie-eisen

Wat verwachten we van jou?

Je kunt omgaan met verschillende belangen in samenwerking, ups-and-downs en coördinatie van de tactische roadmap. Je bent doelmatig en zakelijk. Je weet je toezichthoudende verantwoordelijkheid als FG en de verantwoordelijkheden van de gemeenten te scheiden. Je bent in staat om daarnaar te handelen. Je bent enthousiast, ervaren, planmatig, betrouwbaar en sensitief.

Wat heb je daarvoor nodig?

Je voldoet aan het volgende profiel:

  • Minimaal afgeronde HBO opleiding op het gebied van privacy, gemeentewetten of bedrijfs- en organisatiekunde.
  • Actuele kennis van de AVG/GDPR, control, informatiebeveiliging, incidentbeheer en aanverwante privacy wetgeving.
  • Minimaal 3 jaar ervaring met privacywetgeving, opgedaan bij de overheid of het bedrijfsleven.
  • Een zeer klantgerichte instelling en in staat zowel zelfstandig als in teamverband te opereren.
  • Sterke communicatieve en schriftelijke vaardigheden.
  • Organisatorische, advies- en regie vaardigheden.

Ons aanbod

Veel ruimte voor eigen initiatief en ontwikkeling in een dynamische werkomgeving met korte lijnen en een prettige werksfeer.

Voor deze functie geldt, afhankelijk van opleiding en ervaring, een salaris van maximaal € 4225,- (functieschaal 10) bruto per maand. Bij zeer ruime ervaring is plaatsing in de naasthogere schaal bespreekbaar. Naast salaris krijg je een Individueel Keuzebudget (IKB) dat je vrij kunt besteden aan de beschikbare doelen, passend bij jouw persoonlijke wensen. De bedragen gelden bij een 36-urige werkweek.

De werkgeverspositie wordt geborgd bij de gemeente De Bilt.

Verder lezen bij de bron
IB&P

Lees ons boek

Gemeenten. Bewustzijn. Privacy.

Het handboek voor informatiebewustzijn bij de lokale overheid.

Nieuwsbrief

Deze versturen we 3-4x per jaar.

Recente blogs

Het belang van patchmanagement
Als we het hebben over informatiebeveiliging, komen de termen patches en patchmanagementproces vaak voorbij. Maar wat betekenen deze termen nu eigenlijk? Waarom is patchmanagement zo belangrijk? En hoe richt je zo’n proces dan in? In deze blog lees je hoe je hier zelf mee aan de slag kan.
De AVG versus de Wet politiegegevens (Wpg)
: Naast de AVG hebben politie en justitie te maken met de Wet politiegegevens (Wpg). Maar ook als gemeente heb je te maken met de Wpg, namelijk bij het werk van Buitengewoon opsporingsambtenaren (Boa’s). In deze blog leggen we uit hoe de AVG en Wpg van toepassing zijn op het werk van Boa’s en waar je als gemeente aan moet voldoen bij het verwerken van gegevens.
Implementatie van BCM – voorkomen is beter dan genezen
Om te voorkomen dat je kritische bedrijfsprocessen stilvallen, is het slim om potentiële bedreigingen vroegtijdig in kaart te brengen en een inschatting te maken van het effect van elke bedreiging op deze kritische processen. Dit proces noemen we ook wel Bedrijfs Continuïteits Management (BCM) of Bedrijfscontinuïteit. Maar hoe ga je hier mee aan de slag?

Meer recente berichten

Datahonger Chinese overheid groter dan gedacht
Verder lezen
Zwak beleid veroorzaakt cyberaanval op gemeente Buren
Verder lezen
Aanpak digitale veiligheid Gelderse gemeenten gelanceerd
Verder lezen
NSO Group: Ten minste vijf Europese landen gebruiken Pegasus
Verder lezen
Microsoft stopt met gezichtsherkenningsanalyse wegens privacyzorgen
Verder lezen
CISO Rijk Aart Jochem: Sturen op informatiebeveiliging
Verder lezen
NCSC geeft tips over response bij ransomware aanval
Verder lezen
Twee derde Nederlanders vreest inperking privacy met invoering EU wallet
Verder lezen
Noordenvelders geven meer prioriteit aan privacy
Verder lezen
Gemeenten: groot verschil tussen fysieke en digitale veiligheid
Verder lezen