FG Gemeente Zeist

De vijf gemeenten van de regio Zuidoost Utrecht adviseren zodat deze voldoen aan de eisen van wet- en regelgeving? Je kunt voor 36 uur per week aan de slag als Functionaris Gegevensbescherming.

Je wordt ingezet bij de vijf deelnemende gemeenten binnen de regio Zuidoost Utrecht. Je werkt bij de uitvoering van taken nauw samen met de andere functionaris die al voor de regio werkzaam is en de lokale Privacy Officers. Je bent multidisciplinair ingesteld en je adviseert de regiogemeenten zodat deze voldoen aan de eisen van wet- en regelgeving. Op lokaal niveau adviseer je op hoofdlijnen en op regionaal niveau faciliteer je de samenwerking. Tegelijkertijd heb je oog voor uitvoerbaarheid van de overheidstaken in samenhang met de eisen aan gegevensbescherming. Dat vergt kennis van de privacyregelgeving, in combinatie met ICT-kennis en organisatie-ervaring.

Functie-inhoud

Verantwoordelijkheden
Je werkt praktisch toe naar een hoger niveau van gegevensbescherming. De Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) is daarbij de norm.

Wat ga je doen?

  • Het adviserend ondersteunen bij / managen van
    –       bewustwording van gegevensbescherming en AVG,
    –       privacy impact analyses van verwerking van persoonsgegevens,
    –       opzet registers,
    –       procesverbeteringen
    –       oplossen vraagstukken en
    –       implementatie privacy beleid op lokaal niveau.
  • Het adviseren op (grote) regionale privacy thema’s
  • Het organiseren van voorlichting en trainingen binnen de gemeente over privacy gerelateerde onderwerpen
  • Het fungeren als aanspreekpunt voor inwoners en medewerkers over vraagstukken, klachten en/of incidenten op het gebied van omgang met persoonsgegevens en privacy in brede zin.

Functie-eisen

Wat verwachten we van jou?

Je kunt omgaan met verschillende belangen in samenwerking, ups-and-downs en coördinatie van de tactische roadmap. Je bent doelmatig en zakelijk. Je weet je toezichthoudende verantwoordelijkheid als FG en de verantwoordelijkheden van de gemeenten te scheiden. Je bent in staat om daarnaar te handelen. Je bent enthousiast, ervaren, planmatig, betrouwbaar en sensitief.

Wat heb je daarvoor nodig?

Je voldoet aan het volgende profiel:

  • Minimaal afgeronde HBO opleiding op het gebied van privacy, gemeentewetten of bedrijfs- en organisatiekunde.
  • Actuele kennis van de AVG/GDPR, control, informatiebeveiliging, incidentbeheer en aanverwante privacy wetgeving.
  • Minimaal 3 jaar ervaring met privacywetgeving, opgedaan bij de overheid of het bedrijfsleven.
  • Een zeer klantgerichte instelling en in staat zowel zelfstandig als in teamverband te opereren.
  • Sterke communicatieve en schriftelijke vaardigheden.
  • Organisatorische, advies- en regie vaardigheden.

Ons aanbod

Veel ruimte voor eigen initiatief en ontwikkeling in een dynamische werkomgeving met korte lijnen en een prettige werksfeer.

Voor deze functie geldt, afhankelijk van opleiding en ervaring, een salaris van maximaal € 4225,- (functieschaal 10) bruto per maand. Bij zeer ruime ervaring is plaatsing in de naasthogere schaal bespreekbaar. Naast salaris krijg je een Individueel Keuzebudget (IKB) dat je vrij kunt besteden aan de beschikbare doelen, passend bij jouw persoonlijke wensen. De bedragen gelden bij een 36-urige werkweek.

De werkgeverspositie wordt geborgd bij de gemeente De Bilt.

Verder lezen bij de bron
IB&P

Lees ons boek

Gemeenten. Bewustzijn. Privacy.

Het handboek voor informatiebewustzijn bij de lokale overheid.

Nieuwsbrief

Deze versturen we 3-4x per jaar.

Recente blogs

Dataminimalisatie: waarom minder soms meer is.
: In de digitale wereld waarin we leven, verzamelen we een enorme hoeveelheid gegevens. Maar in deze tijd van dataverzameling is er gelukkig ook een AVG-principe dat steeds meer aandacht krijgt: gegevensminimalisatie.
Hoe zorg je dat een SaaS-leverancier voldoet aan je beveiligingseisen?
Gemeenten besteden het beheer van software steeds vaker uit en maken hierbij gebruik van SaaS. Bij de selectie van een SaaS-leverancier is het belangrijk dat de leverancier weet wat er van hen verwacht wordt als het gaat om informatiebeveiliging. Want hoe zorg je ervoor dat ook die oplossingen aan de eisen van de gemeente voldoen?
Wat zijn de verplichtingen rondom het melden van een datalek?
Elke organisatie die persoonsgegevens verwerkt, is verplicht om een melding te maken bij de AP wanneer er zich een datalek heeft voorgedaan, zo ook gemeenten. Maar wanneer en voor welke datalekken moet je de AP informeren? En wanneer moet je het datalek melden aan de betrokkenen? Je leest het in deze blog.

Meer recente berichten

AI en regelgeving zorgen voor nieuwe uitdagingen
Verder lezen
Privacy: de poortwachter voor onze mensenrechten
Verder lezen
Nieuwe Archiefwet verslechtert positie burger
Verder lezen
Extra geld voor toezicht op nieuwe digitale wetgeving
Verder lezen
Oeps: gemeente Alkmaar maakt per ongeluk 236.000 euro over aan nepdirecteur
Verder lezen
Kuipers: dataopslag huisartsen is niet mijn zaak
Verder lezen
Consumentenbond klaagt Google aan en eist 750 euro per gebruiker
Verder lezen
Cisco VPN s zonder multifactorauthenticatie gericht op Akira Ransomware
Verder lezen
De dieven specialiseren zich. Er is een cybercrimineel voor iedereen
Verder lezen
Juridische strijdbijl weer opgegraven: Franse politicus wil Data Privacy Framework van tafel
Verder lezen