Cameratoezicht Haarlem
De gemeente Haarlem maakt gebruik van cameratoezicht omdat de vrees bestaat dat personen zich niet zullen houden aan de noodverordening die is ingesteld ten behoeve van het voorkomen van verspreiding van het coronavirus/ COVID-19.
Cameratoezicht Woudhuispad, Sprielderplein en de Kadijklaan
De burgemeester van Haarlem,
Overwegende:
dat ik op grond van artikel 2.77 van de Algemene Plaatselijke Verordening (APV), juncto artikel 151c Gemeentewet, de bevoegdheid heb om te kunnen besluiten tot plaatsing van camera’s voor een bepaalde duur ten behoeve van het toezicht op een openbare plaats als dat naar mijn oordeel noodzakelijk is in het belang van de handhaving van de openbare orde;
Verder lezen bij de bronLaatste berichten van IB&P (alles zien)
- Stemming Europese cybersecurtiyvereisten uitgesteld tot mei - 26 april 2024
- Bedrijven bezorgd over impact van NIS2 - 25 april 2024
- Brief Cyberveilig NL aan Autoriteit Persoonsgegevens over vorderen van informatie - 25 april 2024
Lees ons boek
Gemeenten. Bewustzijn. Privacy.
Het handboek voor informatiebewustzijn bij de lokale overheid.
Nieuwsbrief
Deze versturen we 3-4x per jaar.
Recente blogs
Rapportage Datalekken AP 2023
Te veel organisaties in Nederland die worden getroffen door een cyberaanval, waarschuwen betrokkenen niet dat hun gegevens in verkeerde handen zijn gevallen’. Dit blijkt uit het jaarlijkse overzicht van datalekmeldingen in Nederland van de Autoriteit Persoonsgegevens (AP). In deze blog lees je de belangrijkste conclusies uit het rapport.
Wat is de rol van de Privacy Officer bij BCM?
Het is belangrijk dat de dienstverlening van de gemeente altijd doorgaat, ook in het geval van een incident of calamiteit. Dit noemen we bedrijfscontinuïteit. Nu is de vraag: wat is de rol van de Privacy Officer hierbij? Is dat alleen om de wet na te leven, of speel je ook een rol bij het draaiende houden van de dienstverlening in moeilijke tijden?
De rol van de proceseigenaar bij BCM
Net zoals elke organisatie, kan een gemeente te maken krijgen met incidenten die de continuïteit van de dienstverlening in gevaar kunnen brengen. BCM is daarom een term die je steeds vaker hoort binnen gemeenten. Vooral proceseigenaren spelen hierbij een belangrijke rol. Maar wat houdt BCM eigenlijk in en welke rol speelt de proceseigenaar hierbij?
Meer recente berichten
Stemming Europese cybersecurtiyvereisten uitgesteld tot mei | Verder lezen | |
Bedrijven bezorgd over impact van NIS2 | Verder lezen | |
Brief Cyberveilig NL aan Autoriteit Persoonsgegevens over vorderen van informatie | Verder lezen | |
Verkeerslichten maken contact met telefoons, zorgen om privacy | Verder lezen | |
Aantal datastelende malware infecties verzevenvoudigd sinds 2020 | Verder lezen | |
Digitaal inbreken eitje voor deze hackers: Beveiliging is bij bedrijven heel groot probleem | Verder lezen | |
Booking.com meldt datalekken op tijd na ingrijpen AP | Verder lezen | |
AVG verzoek frauderende ambtenaar toch geen misbruik van recht, KPMG moet alsnog inzage geven | Verder lezen | |
Bedrijven investeren jaarlijks ruim 92.000 euro voor bijscholing cybersecurityteams | Verder lezen | |
Gartner: Identiteitsbeheer cruciaal voor cyberbeveiliging | Verder lezen |