Skip to main content

Vriendelijker ontvangst en meer privacy op vernieuwd Werkplein in raadhuis Amstelveen

Inwoners die hulp willen met scholing of het vinden van werk kunnen sinds deze maand terecht op het volledig vernieuwde Werkplein in het raadhuis in Amstelveen. Het Werkplein is op de schop genomen zodat we onze inwoners nog beter kunnen helpen, zegt wethouder Marijn van Ballegooijen.

De verbouwing was vooral nodig om inwoners vriendelijker te kunnen ontvangen, zo meldt de gemeente. Het Werkplein was ooit vooral gericht op werk werk werk, zegt Van Ballegooijen. Hij vervolgt: Dat is al lang niet meer zo. Tegenwoordig kijken we veel breder naar de behoeftes van inwoners en hoe we ze kunnen helpen aan duurzaam werk dat bij ze past. Daarnaast is een vriendelijker ontvangst en meer privacy heel belangrijk in onze dienstverlening. Een bijstandsaanvraag hoeft niet meer aan een open balie.

Menselijke Maat

Door de nieuwe indeling van het Werkplein kunnen medewerkers en inwoners op een gelijkwaardige manier met elkaar in gesprek. Dit past goed bij de stappen die we zetten op het gebied van de Menselijke Maat, een project waarmee we onze dienstverlening en communicatie merkbaar verbeteren, zegt Van Ballegooijen.

Verder lezen bij de bron
IB&P

Lees ons boek

Gemeenten. Bewustzijn. Privacy.

Het handboek voor informatiebewustzijn bij de lokale overheid.

Nieuwsbrief

Deze versturen we 3-4x per jaar.

Recente blogs

Onzichtbare AI in systemen: privacyrisico’s voor gemeenten
In deze blog leggen we uit hoe AI ongemerkt gemeentelijke software binnendringt, waarom dit een privacyrisico vormt en hoe je hier als gemeente grip op houdt.
Het belang van de Management Review binnen het ISMS
Een ISMS is geen tool die je even aanzet en afvinkt. Het is een continu proces waarin je risico’s beheerst, maatregelen borgt en blijft verbeteren. En in dat proces is één moment echt cruciaal: de management review. In deze blog leg ik uit wat dit inhoudt, waarom het zo belangrijk is en hoe je het als gemeente maximaal benut.
De rol van de CISO tijdens calamiteiten
Een cyber- of ransomware-aanval of een groot datalek: het is de nachtmerrie van elke gemeente. Op zo’n moment moet er snel gehandeld en besloten worden. De Chief Information Security Officer (CISO) speelt daarin een cruciale rol. Maar hoe ziet die rol er in de praktijk uit? Is de CISO vooral degene die meekijkt en adviseert, of iemand die ook actief meebeslist in het calamiteitenteam

Meer recente berichten

Nieuw landelijk systeem maakt heimelijke inzage in patiëntendossiers mogelijk
Verder lezen
Internetconsultatie van ministeriële regelingen Cyberbeveiligingswet en Wwke van start
Verder lezen
Mag een website jouw woning- en hypotheekgegevens zomaar verkopen?
Verder lezen
Aankomende Cyberbeveiligingswet vraagt veel van organisaties – begin op tijd!
Verder lezen
Europese Raad stemt in met afgezwakte chatcontrolewet
Verder lezen
VS waarschuwt WhatsApp- en Signal-gebruikers voor spyware-aanvallen
Verder lezen
Microsoft: Cloud Act geldt ook voor Europese cloudproviders
Verder lezen
Zwitserse privacytoezichthouders willen Amerikaanse cloudproviders bij overheid weren
Verder lezen
Cyberaanvallen te lijf met een goede verwerkersovereenkomst
Verder lezen
Collectieve aanpak digitalisering kan van start
Verder lezen