Skip to main content

Symposium ‘De Publieksgerichte Overheid’ – 20 november 2019

De overheid wil slagvaardig, klantvriendelijk, transparant en efficiënt werken. Maar tussen droom en daad staan stroperige processen en verouderde IT. Proces- en ketengericht werken kan een oplossing zijn, maar hoe implementeer je dit zodanig dat het daadwerkelijk resultaat oplevert? En is het voldoende voor de digitale transformatie waar de overheid voor staat?

  • iBestuur symposium ‘De Publieksgerichte Overheid’.
  • 20 november in Louwman Museum, Den Haag.
  • Van 12.00 uur tot 17.00 uur. Met inlooplunch en borrel na.
  • Deelname is gratis voor de doelgroep.

Plenaire sprekers:

• Jan Grijpink, emeritus hoogleraar Keteninformatisering, Universiteit Utrecht

• Paul Iske, hoogleraar Open Innovation & Business Venturing, Universiteit Maastricht | oprichter Instituut voor Briljante Mislukkingen

• Filippa Jennersjö, CIO Arbetsförmedlingen (het Zweedse UWV)

• Theodor Kockelkoren, inspecteur-generaal bij Staatstoezicht op de Mijnen

Binnenkort vindt u hier meer informatie over sprekers en programma!

Programma in het kort:

• Inlooplunch vanaf 12.00 uur.

• Programma van 13.00 uur tot 17.00 uur. Borrel en hapjes na.

• Probeer de nieuwste en slimste dienstverlening uit op de innovatiemarkt.

• Interesse in 130 jaar autohistorie? Bezoek gratis het museum vanaf 10.00 uur.

Deelname is kosteloos en uitsluitend bedoeld voor bestuurders en beslissers uit de publieke sector verantwoordelijk voor uitvoering, dienstverlening of bijvoorbeeld inspectie.

Verder lezen bij de bron
IB&P

Lees ons boek

Gemeenten. Bewustzijn. Privacy.

Het handboek voor informatiebewustzijn bij de lokale overheid.

Nieuwsbrief

Deze versturen we 3-4x per jaar.

Recente blogs

Rapportage Datalekken AP 2023
Te veel organisaties in Nederland die worden getroffen door een cyberaanval, waarschuwen betrokkenen niet dat hun gegevens in verkeerde handen zijn gevallen’. Dit blijkt uit het jaarlijkse overzicht van datalekmeldingen in Nederland van de Autoriteit Persoonsgegevens (AP). In deze blog lees je de belangrijkste conclusies uit het rapport.
Wat is de rol van de Privacy Officer bij BCM?
Het is belangrijk dat de dienstverlening van de gemeente altijd doorgaat, ook in het geval van een incident of calamiteit. Dit noemen we bedrijfscontinuïteit. Nu is de vraag: wat is de rol van de Privacy Officer hierbij? Is dat alleen om de wet na te leven, of speel je ook een rol bij het draaiende houden van de dienstverlening in moeilijke tijden?
De rol van de proceseigenaar bij BCM
Net zoals elke organisatie, kan een gemeente te maken krijgen met incidenten die de continuïteit van de dienstverlening in gevaar kunnen brengen. BCM is daarom een term die je steeds vaker hoort binnen gemeenten. Vooral proceseigenaren spelen hierbij een belangrijke rol. Maar wat houdt BCM eigenlijk in en welke rol speelt de proceseigenaar hierbij?

Meer recente berichten

Cyberaanval op gemeenten Voorschoten en Wassenaar afgeslagen
Verder lezen
EDPB: Toestemmings of betalen modellen moeten echte keuze bieden
Verder lezen
Zoom lost laatste privacyrisico s op voor gebruik in onderwijs
Verder lezen
Blijf waakzaam op infiltratiepogingen van open source projecten
Verder lezen
MIVD: vpn apparatuur steeds vaker doelwit Chinese spionagecampagnes
Verder lezen
AP waarschuwt: risico s cyberaanvallen vaak veel te laag ingeschat
Verder lezen
DuckDuckGo lanceert betalende VPN dienst Privacy Pro
Verder lezen
Stemming Europese cybersecurtiyvereisten uitgesteld tot mei
Verder lezen
Bedrijven bezorgd over impact van NIS2
Verder lezen
Brief Cyberveilig NL aan Autoriteit Persoonsgegevens over vorderen van informatie
Verder lezen