U wilt een tip of klacht indienen bij de AP. Dat betekent dat u iets heeft meegemaakt of dat u vermoedt dat een persoon of organisatie zich niet aan de privacywet houdt. Goed dat u hier iets aan wilt doen. De AP kan u hier in 3 stappen bij helpen. We maken onderscheid tussen een tip en een klacht. Lees onderstaande informatie goed door.
De AP maakt onderscheid tussen een tip, een datalektip en een klacht. Het is belangrijk dat u straks in het formulier de juiste optie kiest, zodat uw klacht of tip goed terechtkomt en we u beter kunnen helpen.
Hieronder leest u wat het verschil is tussen een klacht en een tip. En welke optie u in uw geval het beste kunt kiezen. Soms is een tip of klacht indienen bij de AP niet de beste optie, en is er een andere oplossing mogelijk. Twijfelt u of u een klacht of tip moet indienen? Neem dan contact op.
Deze versturen we 3-4x per jaar.
Privacy risico s in kaart brengen met een DPIA | Verder lezen | |
Beveiliging informatie geen prioriteit bij Ministerie van Buitenlandse Zaken | Verder lezen | |
NIS2: onduidelijke wet in combinatie met hoge boetes | Verder lezen | |
AP wil opheldering over fraude algoritme gemeenten | Verder lezen | |
Een tip of klacht indienen bij de AP | Verder lezen | |
Wegiz vraagt om aantal nieuwe NEN normen | Verder lezen | |
Hack bij gemeente: criminelen hadden toegang tot tienduizenden gegevens | Verder lezen | |
Kabinet heeft meer tijd nodig voor anonieme bsn s en socialemediamonitoring | Verder lezen | |
Europese Hof houdt onzekerheid over AVG in stand | Verder lezen | |
Organisatorische inbedding van maatregelen | Verder lezen |
Copyright © 2014 - 2021 IB&P B.V.
algemene voorwaarden - privacyverklaring.
responsible disclosure - sitemap